Skubiszak-Kalinowska Irena, Sporządzenie protokołu z postępowania o zawarcie umowy koncesji

Procedury
Status:  Nieaktualna
Wersja od: 1 marca 2013 r. do: 13 grudnia 2016 r.
Autorzy:

Sporządzenie protokołu z postępowania o zawarcie umowy koncesji

Sporządzenie protokołu z postępowania o zawarcie umowy koncesji

Sporządzenie protokołu z postępowania o zawarcie umowy koncesji

Każda czynność podejmowana przez koncesjodawcę w ramach postępowania o zawarcie umowy koncesji powinna zostać udokumentowana przez zamieszczenie informacji o niej w protokole z postępowania. Protokół nie obejmuje swym zakresem szczegółowego opisu każdej czynności, jaka miała miejsce w postępowaniu, ale odnosi się do tych najistotniejszych o zasadniczym znaczeniu. Pozostałe czynności mogą być potwierdzone za pomocą innych dokumentów, które (jako załączniki) stanowią integralną część protokołu z postępowania. Ustawodawca inaczej niż w p.z.p. nie wydał żadnego rozporządzenia wykonawczego ustalającego wzór protokołu z postępowania. Protokół jest jawny, co jednak nie oznacza, iż trzeba go publikować, wymagane jest jego przesłanie lub udostępnienie do wglądu uczestnikom postępowania na ich wniosek.

Sporządzenie protokołu z postępowania o zawarcie umowy koncesji koncesjodawca koncesjodawca zamieszczenie informacji dot. okoliczności uzasadniających odwołanie postępowania zamieszczenie informacji dot. okoliczności uzasadniających niedopuszczenie do oceny i porównania ofert zamieszczenie informacji o ofercie najkorzystniejszej oraz informacji dot. oceny kolejnych ofert zamieszczenie informacji dot. innych osób podpisanie protokołu zamieszczenie streszczenia oceny i porównania ofert zamieszczenie informacji dot. daty wszczęcia postępowania i miejsca, w którym opublikowano ogłoszenie o koncesji zamieszczenie informacji dot. kandydatów, z którymi prowadzono negocjacje oraz przyczyn niezaproszenia innych utworzenie protokołu zamieszczenie informacji dot. przedmiotu koncesji zamieszczenie informacji o wartości przedmiotu koncesji zamieszczenie informacji dot. kierownika koncesjodawcy zamieszczenie informacji dot. komisji ds. wyboru koncesjonariusza

Krok: utworzenie protokołu

W treści protokołu z postępowania powinny znaleźć się podstawowe informacje na temat samego podmiotu publicznego (koncesjodawcy), który prowadził postępowanie takie jak: nazwa i dane teleadresowe. Koncesjodawca powinien wskazać pełną nazwę (firmę) oraz cały adres wraz z kodem pocztowym. Dodatkowo w treści protokołu powinny znaleźć się numery telefonu i faksu, a także adres e-mail wskazane do kontaktów w sprawie przedmiotowego postępowania. Minimalny zakres protokołu zawiera art. 20 ust. 1 u.k.r.b.u.

Krok: zamieszczenie informacji dot. daty wszczęcia postępowania i miejsca, w którym opublikowano ogłoszenie o koncesji

Odnosząc się do wskazania daty wszczęcia postępowania, należy pamiętać, że w przypadku koncesji na usługi postępowanie wszczynane jest z chwilą zamieszczenia ogłoszenia w BZP, a w przypadku koncesji na roboty budowlane - w dacie publikacji ogłoszenia w DUUE, tj. (zwyczajowo) kilka dni po jego przesłaniu do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej, ogłoszenia o koncesji w siedzibie koncesjodawcy lub na jego stronie internetowej.