Kędziora Robert, Przeprowadzenie rozprawy administracyjnej
Przeprowadzenie rozprawy administracyjnej
Przeprowadzenie rozprawy administracyjnej
Przeprowadzenie rozprawy administracyjnej
W postępowaniu administracyjnym rozprawa stanowi wyjątek. Dominuje postępowanie gabinetowe cechujące się niższym stopniem koncentracji materiału dowodowego w jednym miejscu i czasie (A. Wiktorowska (w:) Postępowanie administracyjne - ogólne, podatkowe, egzekucyjne i przed sądami administracyjnymi, pod red. M. Wierzbowskiego, Warszawa 2008, s. 102). Wynika to z charakteru spraw administracyjnych, które z założenia rozstrzygane mają być przede wszystkim w oparciu o dowody z dokumentów. Mimo to w świetle art. 89 k.p.a. organ administracji posiada dość szerokie możliwości skorzystania z rozprawy jako formy postępowania wyjaśniającego. Taki stan rzeczy należy ocenić pozytywnie, zważywszy na ogólną tendencję ustawodawcy do zwiększania zadań administracji i związaną z tym konieczność rozstrzygania przez nią coraz większej ilości spraw wymagających sięgnięcia do osobowych źródeł dowodowych.
Krok: wniosek o przeprowadzenie rozprawy
W świetle art. 89 § 1 k.p.a., rozprawa może być przeprowadzona na wniosek strony.
Krok: odebranie wniosku
Wniosek strony o przeprowadzenie rozprawy jest podaniem w rozumieniu art. 63 § 1 k.p.a. i w związku z tym może być wniesiony we wszystkich przewidzianych w tym przepisie formach.
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.