Krywan Tomasz, Postępowanie w razie awarii KSeF
Postępowanie w razie awarii KSeF
Postępowanie w razie awarii KSeF
Postępowanie w razie awarii KSeF
Procedura wskazuje, jak w stanie prawnym obowiązującym od 1.07.2024 r. należy postępować w przypadku awarii KSeF.
Uwaga! Krajowy System e-Faktur (KSeF), który miał obowiązywać w formie obligatoryjnej od 1.07.2024 r., zostanie wdrożony w późniejszym terminie. Ministerstwo Finansów zleci przeprowadzenie zewnętrznego audytu informatycznego dotyczącego KSeF i wskaże nowy termin wdrożenia systemu.
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: wystąpiła awaria KSeF
Po wprowadzeniu 1.07.2024 r. obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur mogą zdarzać się awarie tego systemu (o dacie początkowej i końcowej takich awarii informować będzie najczęściej komunikat w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Finansów). Obowiązujące podatników w takich przypadkach postępowanie będą określać przepisy art. 106nf ustawy z 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.) – dalej u.p.t.u.
Krok: wystawienie faktury w postaci elektronicznej zgodnie z wzorem faktury ustrukturyzowanej
Jak będzie stanowić dodawany z dniem 1.07.2024 r. art. 106nf ust. 1 u.p.t.u., w okresie trwania awarii KSeF podatnik wystawia faktury w postaci elektronicznej zgodnie z wzorem udostępnionym na podstawie art. 106gb ust. 8 u.p.t.u. Faktury takie podatnik będzie obowiązany oznaczać kodem umożliwiającym dostęp do tej faktury w KSeF, umożliwiającym weryfikację danych na niej zawartych oraz umożliwiającym zapewnienie autentyczności pochodzenia i integralności treści tej faktury, w przypadku udostępnienia jej nabywcy w sposób inny niż przy użyciu KSeF (zob. art. 106nf ust. 3 u.p.t.u.).