Zamajtys Krzysztof, Postępowanie w przypadku pożaru (ewakuacja)
Postępowanie w przypadku pożaru (ewakuacja)
Postępowanie w przypadku pożaru (ewakuacja)
Postępowanie w przypadku pożaru (ewakuacja)
Pracodawca jest obowiązany zapewnić środki niezbędne w zwalczaniu pożaru i ewakuacji pracowników; wyznaczyć pracowników do wykonywania działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników, zapewnić łączność ze służbami zewnętrznymi wyspecjalizowanymi w zakresie ochrony przeciwpożarowej. Właściciele, zarządcy lub użytkownicy budynków oraz placów składowych i wiat, z wyjątkiem budynków mieszkalnych jednorodzinnych, zgodnie z § 4 ust. 2 pkt 3 r.o.p.b.t. umieszczają w widocznych miejscach instrukcje postępowania na wypadek pożaru wraz z wykazem telefonów alarmowych.
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: zauważenie pożaru w pomieszczeniach pracy
Każdy pracownik, który zauważy pożar w obiekcie zobowiązany jest:
1. powiadomić bezpośredniego przełożonego,
2. powiadomić osoby bezpośrednio zagrożone i przystąpić do akcji ratowniczej lub ewakuacji.
Krok: powiadomienie Państwowej Straży Pożarnej
W przypadku otrzymania informacji o pożarze należy niezwłocznie powiadomić Państwową Straż Pożarną - tel. alarmowy: 998 lub 112.
Należy odłożyć słuchawkę dopiero po otrzymaniu odpowiedzi, że zgłoszenie zostało przyjęte. Należy odczekać chwilę przy telefonie na ewentualne sprawdzenie zgłoszenia powstania pożaru.