Przybysz Piotr, Pobranie zaliczki na poczet przewidywanych wydatków w egzekucji z nieruchomości
Pobranie zaliczki na poczet przewidywanych wydatków w egzekucji z nieruchomości
Pobranie zaliczki na poczet przewidywanych wydatków w egzekucji z nieruchomości
Pobranie zaliczki na poczet przewidywanych wydatków w egzekucji z nieruchomości
Organ egzekucyjny podejmuje czynności egzekucyjne związane z egzekucją z nieruchomości po uzyskaniu od tzw. wierzyciela finansującego zaliczki na poczet przewidywanych wydatków. Wierzycielem finansującym jest wierzyciel inny, niż naczelnik urzędu skarbowego, państwo członkowskie, państwo trzecie lub Państwowa Inspekcja Pracy (art. 110 § 3a u.p.e.a.).
Nie można żądać zaliczki od wierzyciela będącego naczelnikiem urzędu skarbowego. Od wierzyciela będącego państwem członkowskim lub państwem trzecim można natomiast domagać się pokrycia przewidywanych wydatków stosując odpowiednio tryb unormowany w art. 29a u.p.e.a.
Krok: przystąpienie do uzyskania zaliczki na poczet wydatków egzekucyjnych
Organ egzekucyjny może przystąpić do czynności egzekucyjnych związanych z egzekucją administracyjną z nieruchomości po otrzymaniu zaliczki na pokrycie przewidywanych wydatków od tzw. wierzyciela finansującego. Wierzycielem finansującym jest wierzyciel inny, niż naczelnik urzędu skarbowego, państwo członkowskie, państwo trzecie lub Państwowa Inspekcja Pracy (art. 110 § 3a u.p.e.a.).
Krok: czy wierzycielem jest naczelnik urzędu skarbowego?
Naczelnik urzędu skarbowego nie zalicza się do grona wierzycieli finansujących, dlatego należy pominąć go w procedurze pobrania zaliczki.
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.