Kosiorek Aleksandra, Odbywanie szkolenia specjalizacyjnego przez fizjoterapeutę
Odbywanie szkolenia specjalizacyjnego przez fizjoterapeutę
Odbywanie szkolenia specjalizacyjnego przez fizjoterapeutę
Odbywanie szkolenia specjalizacyjnego przez fizjoterapeutę
Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty (Dz.U. z 2021 r. poz. 553) - dalej u.z.f. - jednym z obligatoryjnych elementów dla uzyskania przez fizjoterapeutę tytułu specjalisty jest odbycie szkolenia specjalizacyjnego realizowanego zgodnie z programem specjalizacji przez właściwe jednostki szkolące. Niniejsza procedura opisuje poszczególne kroki, jakie musi podjąć fizjoterapeuta, aby odbyć skutecznie szkolenie specjalizacyjne.
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: decyzja o odbyciu szkolenia
Zgodnie z art. 40 ust. 1 u.z.f. szkolenie specjalizacyjne może rozpocząć fizjoterapeuta, który spełnia łącznie następujące warunki:
a) złożył wniosek o rozpoczęcie szkolenia specjalizacyjnego,
b) posiada prawo wykonywania zawodu fizjoterapeuty,
c) posiada tytuł magistra fizjoterapii,
d) został zakwalifikowany do odbycia szkolenia specjalizacyjnego w postępowaniu kwalifikacyjnym.
Krok: przygotowanie wniosku
Fizjoterapeuta składa wniosek o rozpoczęcie szkolenia do wojewody właściwego ze względu na obszar województwa, na terenie którego zamierza odbywać szkolenie (art. 40 ust. 2 u.z.f.). Zgodnie z art. 40 ust. 3 u.z.f., wniosek winien zawierać:
a) imię (imiona) i nazwisko wnioskodawcy,
b) nazwisko rodowe,
c) miejsce i datę urodzenia,
d) płeć,
e) numer PESEL, a w przypadku jego braku - cechy dokumentu potwierdzającego tożsamość: nazwę i numer dokumentu oraz kraj jego wydania,
f) numer dokumentu „Prawo wykonywania zawodu fizjoterapeuty”,
g) obywatelstwo (obywatelstwa),
h) adres do korespondencji oraz numer telefonu i adres poczty elektronicznej, jeżeli posiada,
i) rodzaj i cechy dokumentu, na podstawie którego cudzoziemiec niebędący obywatelem Unii Europejskiej przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
j) posiadany stopień naukowy lub tytuł naukowy,
k) okres zatrudnienia w zawodzie,
l) liczbę publikacji i ich wykaz.
Zgodnie z art. 40 ust. 4 u.z.f., do wniosku dołącza się:
a) odpis dyplomu ukończenia uczelni wyższej,
b) dokument potwierdzający uzyskanie stopnia naukowego doktora, jeśli posiada,
c) dokument potwierdzający okres zatrudnienia w zawodzie,
d) oświadczenie dotyczące rodzaju publikacji, składane pod rygorem odpowiedzialności karnej.