Ćwikła Jaromir, Obowiązki przedsiębiorcy w umowach sprzedaży

Procedury
Status:  Aktualna
Wersja od: 1 stycznia 2023 r.
Autor:

Obowiązki przedsiębiorcy w umowach sprzedaży

Obowiązki przedsiębiorcy w umowach sprzedaży

Obowiązki przedsiębiorcy w umowach sprzedaży

Obowiązek informacyjny, jaki nakłada ustawodawca na przedsiębiorcę ma na celu ułatwienie konsumentowi podjęcie świadomej decyzji co do zakupu rzeczy. Konsument musi mieć przede wszystkim pewność co do tego z kim zawiera umowę oraz czym charakteryzuje się i z jakich elementów składa się kupowana rzecz.

Obowiązki przedsiębiorcy w umowach sprzedaży konsument konsument otrzymanie oferty wyrażenie przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca przedsiębiorca obowiązek udzielenia informacji brak obowiązku informacyjnego oferta sprzedaży sprzedaż rzeczy czy umowa dotyczy drobnych spraw życia codziennego? nie tak

Krok: oferta sprzedaży

Złożenie drugiej stronie umowy oświadczenia woli zawarcia umowy stanowi ofertę, o ile określa istotne postanowienia umowy (art. 66 § 1 k.c.). W przypadku, kiedy oświadczenie woli zawarcia umowy nie określa wszystkich istotnych elementów, należy traktować je co najwyżej jako zaproszenie do zawarcia umowy (art. 71 k.c.). W szczególności za ofertę sprzedaży należy uznać wystawienie rzeczy w miejscu przeznaczonym na sprzedaż, na widok publiczny z oznaczeniem ceny (art. 543 k.c.).

Krok: otrzymanie oferty

Zapoznanie się przez konsumenta z ofertą sprzedaży.