Wiśniewski Paweł, Dodatkowy opis i oszacowanie nieruchomości
Dodatkowy opis i oszacowanie nieruchomości
Dodatkowy opis i oszacowanie nieruchomości
Dodatkowy opis i oszacowanie nieruchomości
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: złożenie wniosku o dokonanie dodatkowego opisu i oszacowania nieruchomości
Wniosek może być złożony pisemnie, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego bądź ustnie do protokołu (art. 760 § 1 k.p.c.). Protokół powinien odpowiadać wymaganiom określonym w art. 809 k.p.c. Patrz również: Potwierdzenie czynności protokołem.
Wniosek można zgłosić do czasu rozpoczęcia pierwszej licytacji, co wynika z faktu, że dodatkowy opis i oszacowanie może nastąpić jedynie, gdy do zmian w stanie nieruchomości doszło między sporządzeniem opisu i oszacowania a terminem licytacji (art. 951 k.p.c.).
Dodatkowy opis i oszacowanie nieruchomości nie może nastąpić z urzędu, a w szczególności na podstawie postanowienia sądu wydanego na podstawie art. 759 § 2 k.p.c.
Krok: badanie formalne wniosku
Wierzyciel lub dłużnik, wnosząc o dokonanie dodatkowego opisu i oszacowania, powinien przytoczyć okoliczności uzasadniające wniosek. W praktyce chodzi o okoliczności wskazujące, że zaszły istotne zmiany w stanie nieruchomości.