Tomczyk Aleksandra, Delegowanie do pracy osób niebędących obywatelami UE, EOG czy Szwajcarii
Delegowanie do pracy osób niebędących obywatelami UE, EOG czy Szwajcarii
Delegowanie do pracy osób niebędących obywatelami UE, EOG czy Szwajcarii
Delegowanie do pracy osób niebędących obywatelami UE, EOG czy Szwajcarii
W zakresie zabezpieczenia społecznego, w stosunku do osób będących obywatelami państw trzecich wykonujących pracę i przemieszczających się w obszarze UE, zastosowanie ma rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1231/2010 z dnia 24 listopada 2010 r., rozszerzające rozporządzenie 883/2004 i rozporządzenie 987/2009 na obywateli państw trzecich, którzy nie są jeszcze objęci tymi rozporządzeniami jedynie ze względu na swoje obywatelstwo.
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: podjęcie decyzji o delegowaniu pracownika
Pracodawca podejmuje decyzję o delegowaniu do pracy pracownika będącego obywatelem państwa trzeciego.
Krok: czy pracownik jest obywatelem państw UE, EOG czy Szwajcarii?
Przed delegowaniem pracownika będącego obywatelem państwa trzeciego pracodawca, chcąc ustalić na jakich zasadach będzie zobowiązany i do jakiego państwa będzie zobowiązany odprowadzać składki za pracownika, w pierwszej kolejności powinien ustalić czy pracownik jest:
– obywatelem państw UE, EOG czy Szwajcarii,
– nie jest obywatelem państw UE, EOG czy Szwajcarii,
– czy zamieszkuje na terenie Wielkiej Brytanii oraz Danii.