Gruszecki Krzysztof, Analiza warunków pozwolenia zintegrowanego

Procedury
Status:  Aktualna
Wersja od: 23 czerwca 2016 r.
Autorzy:

Analiza warunków pozwolenia zintegrowanego

Analiza warunków pozwolenia zintegrowanego

Analiza warunków pozwolenia zintegrowanego

Analiza warunków pozwolenia zintegrowanego prowadzący instalację prowadzący instalację odebranie wezwania odebranie wyników analizy pozwolenia (!) wystąpienie  z wnioskiem  o zmianę  pozwolenia odebranie zawiadomienia o konieczności dostosowania instalacji obowiązek dostosowania instalacji odebranie wezwania (!) wystąpienie  z wnioskiem  o zmianę  pozwolenia otrzymanie zawiadomienia o wszczęciu postępowania w sprawie oceny warunków pozwolenia organ organ otrzymanie wniosku czy analiza wykazała konieczność zmiany pozwolenia? czy analiza była prowadzona z uwagi na publikację konkluzji BAT? wydanie decyzji o zmianie pozwolenia wystąpienie przesłanki analizy pozwolenia, o której mowa w art. 216 ust. 1 p.o.ś. przedstawienie wyników analizy pozwolenia czy analiza wykazała konieczność zmiany pozwolenia? poinformowanie o konieczności dostosowania instalacji analiza warunków pozwolenia publikacja konkluzji BAT zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie oceny warunków pozwolenia ustalenie organu właściwego w sprawie wezwanie do wystąpienia w wnioskiem o zmianę pozwolenia wezwanie do wystąpienia z wnioskiem o zmianę pozwolenia brak obowiązku zmiany pozwolenia 1 rok tak nie nie tak 6 miesięcy nie tak 4 lata

Krok: publikacja konkluzji BAT

Organ ma obowiązek przeprowadzania analizy pozwoleń zintegrowanych niezwłocznie po publikacji przez Komisję Europejską konkluzji BAT odnoszących się do głównej działalności danej instalacji. Zgodnie z definicją legalną zawartą w art. 3 pkt 8d p.o.ś., konkluzje BAT stanowią dokument sporządzony na podstawie dokumentu referencyjnego BAT, przyjmowany przez Komisję Europejską, w drodze decyzji, zgodnie z przepisami dotyczącymi emisji przemysłowych, formułujący wnioski dotyczące najlepszych dostępnych technik, ich opisu, informacji służącej ocenie ich przydatności, wielkości emisji powiązanych z najlepszymi dostępnymi technikami, powiązanego monitoringu, powiązanych poziomów zużycia oraz, w stosownych przypadkach, odpowiednich sposobów przeprowadzenia remediacji. Przedmiotową ocenę organ powinien przeprowadzić niezwłocznie, lecz nie później niż w przeciągu 6 miesięcy od opublikowania konkluzji BAT odnoszących się do głównego przedmiotu działalności konkretnej instalacji. Jednocześnie ww. termin nie wiąże organu w tym znaczeniu, że jego upływ nie stanowi przeszkody w dokonaniu przeglądu warunków konkretnego pozwolenia zintegrowanego.

Krok: wystąpienie przesłanki analizy pozwolenia, o której mowa w art. 216 ust. 1 p.o.ś.

Organ ma obowiązek przeprowadzania analizy pozwoleń zintegrowanych również w przypadkach wskazanych w art. 216 ust. 1 p.o.ś., z którego co do zasady wynika konieczność przeprowadzania bieżącej analizy pozwoleń zintegrowanych (co najmniej raz na 5 lat), jak również gdy oddziaływanie instalacji na środowisko zmieniło się w stopniu wskazującym na konieczność zmiany pozwolenia w części dotyczącej określonych w nim warunków, lub wielkości emisji z danej instalacji oraz jeżeli nastąpiła zmiana w najlepszych dostępnych technikach, pozwalająca na znaczne zmniejszenie wielkości emisji bez powodowania nadmiernych kosztów, lub wynika to z potrzeby dostosowania eksploatacji instalacji do zmian przepisów o ochronie środowiska.