WA-0250/82/12 - Rozliczanie kosztów realizacji projektu po terminie zakończenia realizacji

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 września 2012 r. Regionalna Izba Obrachunkowa w Katowicach WA-0250/82/12 Rozliczanie kosztów realizacji projektu po terminie zakończenia realizacji

W odpowiedzi na wniosek z dnia 27 lipca br. roku - podtrzymując dotychczasowe stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w kwestii w nim poruszonej, wynikające z dokonanej przez Izbę wykładni przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536), wyjaśniam, że koszty związane z wykonywaniem zadania, powierzonego przez organ administracji publicznej do realizacji organizacji pożytku publicznego, powstałe przed datą zawarcia umowy lub po terminie zakończenia realizacji projektu, określonym w umowie, nie powinny być pokrywane z dotacji (to samo dotyczy również wsparcia realizacji zadania publicznego). Tym samym, zdaniem Izby, kwota dotacji udzielonej z budżetu j.s.t. na realizację przywołanych wyżej zadań powinna być przeznaczona na pokrycie ich kosztów, udokumentowanych dowodami księgowymi, potwierdzającymi operacje gospodarcze dokonane w okresie realizacji zadania. Okres ten, wynikający z przedłożonej oferty, powinna uwzględniać umowa, zawarta przed jego rozpoczęciem.

Należy jednak zauważyć, że powyższe stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach nie ma charakteru wiążącego.

Opublikowano: www.katowice.rio.gov.pl