WA-0250/52/13 - Podmiot obowiązany do przejęcia dokumentacji zlikwidowanej szkoły

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 21 czerwca 2013 r. Regionalna Izba Obrachunkowa w Katowicach WA-0250/52/13 Podmiot obowiązany do przejęcia dokumentacji zlikwidowanej szkoły

W odpowiedzi na pismo z dnia 23 maja 2013 r. informuję, że w świetle obowiązujących przepisów prawa, regionalne izby obrachunkowe nie są właściwe do wydawania interpretacji w indywidualnych sprawach, zmierzających do rozstrzygnięcia konkretnego stanu faktycznego.

Jednocześnie zwracam uwagę, iż w myśl art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) za działalność szkoły odpowiada organ prowadzący, któremu także przekazuje się dokumentację zlikwidowanej szkoły (z wyjątkiem dokumentacji przebiegu nauczania). Natomiast, zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), należności i zobowiązania likwidowanej gminnej jednostki budżetowej przejmuje urząd tej jednostki samorządu terytorialnego.

Opublikowano: www.katowice.rio.gov.pl