WA-0250/12/13 - Zasady dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 4 kwietnia 2013 r. Regionalna Izba Obrachunkowa w Katowicach WA-0250/12/13 Zasady dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego

W nawiązaniu do wniosku informuję, że w myśl art. 257 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), w toku wykonywania budżetu zarząd może dokonywać zmian w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego polegających na zmianach planu:

1.

dochodów i wydatków związanych ze zmianą kwot lub uzyskaniem dotacji przekazywanych z budżetu państwa, z budżetów innych jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek sektora finansów publicznych;

2.

dochodów jednostki samorządu terytorialnego, wynikających ze zmian kwot subwencji w wyniku podziału rezerw subwencji ogólnej;

3.

wydatków jednostki samorządu terytorialnego w ramach działu w zakresie wydatków bieżących, z wyjątkiem zmian planu wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej;

4.

dochodów i wydatków jednostki samorządu terytorialnego związanych ze zwrotem dotacji otrzymanych z budżetu państwa lub innych jednostek samorządu terytorialnego.

Zatem, zdaniem Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach na gruncie obowiązującego prawa, brak jest przepisów umożliwiających organowi wykonawczemu jednostki samorządu terytorialnego dokonywanie zmian planowanych przychodów budżetu.

Należy jednak zauważyć, że powyższe stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach nie ma charakteru wiążącego.

Opublikowano: www.katowice.rio.gov.pl