US-9-14/PDF/412-i-4/04 - Wydatki poniesione w związku z zakupem okien i drzwi

Pisma urzędowe
Status:  Nieaktualne

Pismo z dnia 18 lutego 2004 r. Urząd Skarbowy w Legionowie US-9-14/PDF/412-i-4/04 Wydatki poniesione w związku z zakupem okien i drzwi

Pytanie podatnika

Przedstawiono następujący stan faktyczny: W 2004 r. dokonała Pani zakupu okien i drzwi, na dowód czego posiada Pani faktury VAT.

Postawione zostały następujące pytania:

1. Czy będzie można odliczyć od podatku wydatki poniesione w związku z zakupem okien i drzwi?

2. Jakie dokumenty należy złożyć do urzędu skarbowego, aby móc skorzystać z odliczenia ww. wydatków?

Odpowiedź

W odpowiedzi na Pani pismo Naczelnik Urzędu Skarbowego, działając na podstawie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926, z późn. zm.) informuje, że zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 listopada 2003 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 202, poz. 1956), wydatki o których mowa w 27a ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2000 r. Nr 14 poz. 176, z późn. zm.) - w brzmieniu obowiązującym w 2003 r., poniesione w latach 2004-2005 podlegają odliczeniu od podatku, w wysokości i na zasadach określonych w art. 27a i art. 45 ust. 3a pkt 1 ustawy, w brzmieniu obowiązującym w 2003 r.

Zgodnie art. 27 a ust. 1 pkt 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym w 2003 r., podatnik może odliczyć wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe, przeznaczone na remont i modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu prawnego, budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego oraz wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, utworzonych na podstawie odrębnych przepisów. Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na podstawie dokumentów stwierdzających ich poniesienie, z tym, że wydatki na cele wymienione w ust. 1 ustala się na podstawie faktury wystawionej wyłącznie przez podatnika podatku od towarów i usług, nie korzystającego ze zwolnienia od tego podatku, lub dowodu odprawy celnej, a w przypadku wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej - na podstawie dowodu wpłaty (art. 27a ust. 6 pkt 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).Odliczeniu podlega 19% poniesionych wydatków (art. 27a ust. 3 pkt 2 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

Rodzaje wydatków na remont i modernizacje lokalu mieszkalnego, o które zmniejsza się podatek dochodowy określa rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 grudnia 1996 r. (Dz. U. Nr 156, poz. 788). Z załącznika nr 1 do ww. rozporządzenia wynika, że remont i modernizacja lub wykonanie nowych elementów w budynku mieszkalnym - okien i drzwi, jest zaliczany do ww. wydatków.

Z przedłożonych przez Panią dokumentów wynika, że spełnia Pani wszystkie warunki uprawniające do odliczenia od podatku dochodowego, w ramach ulgi na remont i modernizację budynku mieszkalnego 19% poniesionych wydatków na zakup okien oraz drzwi, bowiem posiada Pani tytuł prawny do remontowanego budynku mieszkalnego oraz faktury VAT na ww. zakupy. W związku z tym, że wydatki na zakup okien i drzwi poniesione zostały w 2004 r., aby skorzystać z odliczenia powinna Pani w terminie do 30 kwietnia 2005 r. złożyć do Urzędu Skarbowego zeznanie podatkowe o wysokości dochodu osiągniętego w 2004 r. na formularzu przeznaczonym do rozliczenia dochodów za ww. rok podatkowy.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl