ST2-4834-117/SZH/2009/994 - Ujmowanie w sprawozdaniu Rb-NDS kwartalnym o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego, przychodów z tytułu prywatyzacji majątku.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 16 lipca 2009 r. Ministerstwo Finansów ST2-4834-117/SZH/2009/994 Ujmowanie w sprawozdaniu Rb-NDS kwartalnym o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego, przychodów z tytułu prywatyzacji majątku.

(...) Sprawozdanie Rb-NDS należy sporządzić zgodnie z treścią formularza oraz zasadami określonymi w § 10 instrukcji, stanowiącej załącznik nr 34 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz. 781 z późn. zm.).

Sprawozdanie to odzwierciedla wykonanie budżetu jednostki samorządu terytorialnego i jego wynik, w rozumieniu art. 168 ust. 1 ustawy o finansach publicznych oraz źródła finansowania deficytu, wymienione w ust. 2 tego artykułu, za okres od początku roku do dnia zakończenia danego okresu sprawozdawczego.

Zgodnie z art. 168 ust. 2 pkt 6 ustawy o finansach publicznych, deficyt jednostek samorządu terytorialnego może być sfinansowany przychodami pochodzącymi m.in. z wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.

Natomiast, stosownie do § 10 ust. 1 pkt 6 lit b) ww. instrukcji, w sprawozdaniu Rb-NDS, dane po stronie wykonania, dotyczące przychodów z tytułu prywatyzacji majątku (D16) - powinny być zgodne z faktycznie wykonanymi przychodami z tego tytułu wynikającymi z urządzeń księgowych za dany okres sprawozdawczy.

W związku z powyższym, według stanu przedstawionego w piśmie z dnia 17 czerwca 2009 r. Nr Fn.B-2-3364-1/8/09, przychody uzyskane z tytułu prywatyzacji majątku w roku 2008 powinny być wykazywane w sprawozdaniu Rb-NDS, w roku 2009, w wierszu (Dl 7) "inne źródła".

Przedstawiona opinia nie ma charakteru wiążącego. Ministerstwo Finansów informuje, iż zajmuje się wyłącznie wyjaśnieniem ogólnego znaczenia przepisów ustawy o finansach publicznych - gdy powstają w tym względzie uzasadnione wątpliwości. Ministerstwo nie znając wszystkich okoliczności konkretnych spraw nie może wypowiadać się w kwestii indywidualnego stosowania przepisów prawa.

Opublikowano: www.poznan.rio.gov.pl