ST2-4834-110/2005/1582 - Obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych przez jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 27 października 2005 r. Ministerstwo Finansów ST2-4834-110/2005/1582 Obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych przez jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego

W związku z pismem z dnia 11 października 2005 r. Nr RIO-II-031/17/2005 w sprawie obowiązków sprawozdawczych wynikających z przepisów dotyczących sprawozdawczości budżetowej w zakresie jednostek samorządu terytorialnego oraz ich jednostek organizacyjnych - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje:

Zapis § 4 pkt 2 lit. b rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 sierpnia 2005 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 170, poz. 1426), zobowiązujący kierowników jednostek organizacyjnych podległych jednostkom samorządu terytorialnego do sporządzania i przekazywania sprawozdań budżetowych, wymienionych w tym przepisie, oznacza, że kierownicy jednostek organizacyjnych powinni sporządzać i przekazywać do nadzorującej jednostki samorządu terytorialnego wszystkie jednostkowe sprawozdania budżetowe wymienione w tym zapisie. W przypadku, gdy jednostka organizacyjna nie realizuje np. dochodów, czy też nie wykazuje zadłużenia, powinna również przekazać do nadzorującej jednostki samorządu terytorialnego sprawozdanie na odpowiednim formularzu, informujące np. o braku dochodów lub zadłużenia. Pozwoli to bowiem jednostce samorządu terytorialnego, sporządzającej sprawozdania zbiorcze, ocenić, czy wszystkie jednostki organizacyjne przekazały komplet sprawozdań budżetowych, do przekazania których zostały zobowiązane przepisami w/w rozporządzenia.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl