ST2-4834-109/2005 - Zasady sporządzania sprawozdania Rb-27S

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 8 listopada 2005 r. Ministerstwo Finansów ST2-4834-109/2005 Zasady sporządzania sprawozdania Rb-27S

W nawiązaniu do pisma Ministra Finansów z dnia 25 sierpnia 2005 r. nr ST2-4834-95/2005 - Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 19 sierpnia 2005 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 170, poz. 1426) w zakresie dotyczącym sprawozdawczości jednostek samorządu terytorialnego, w sprawozdaniu Rb-27S miesięczne/roczne z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego wprowadzono zasadę rozdzielenia danych wykazywanych dotychczas w kolumnie 13 "Skutki udzielonych przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień...". Dodano kolumnę 14 "Skutki decyzji wydanych przez organy podatkowe na podstawie ustawy - Ordynacja Podatkowa, obliczone za okres sprawozdawczy". W kolumnie tej zgodnie z art. 67a § 1 pkt 1-2 ustawy Ordynacja podatkowa ujmowane są ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych, tj.: odroczenia i rozłożenia na raty, natomiast w kolumnie tej nie są ujmowane skutki umorzeń.

W kolumnie 13 ujmowane są skutki udzielonych ulg, umorzeń i zwolnień obliczone za okres sprawozdawczy bez ulg i zwolnień ustawowych. Odpowiednio dane w tym zakresie należy wykazywać w sprawozdaniu Rb-PDP półroczne/roczne z wykonania podstawowych dochodów podatkowych.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl