ST1-440-315/99 - Rozliczenie gmin z nie wykorzystanych dotacji otrzymanych w 1997 r. na usuwanie skutków powodzi.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 22 kwietnia 1999 r. Ministerstwo Finansów ST1-440-315/99 Rozliczenie gmin z nie wykorzystanych dotacji otrzymanych w 1997 r. na usuwanie skutków powodzi.

W związku z wątpliwościami dotyczącymi rozliczenia przez gminy nie wykorzystanych dotacji otrzymanych w 1997 r., a przeznaczonych na finansowanie bieżących zadań własnych gmin związanych z usuwaniem skutków powodzi, uprzejmie informuję:

Stosownie do § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z 22 lipca 1997 r. w sprawie ustalenia wykazu gmin, na obszarze których wystąpiła powódź, oraz zasad udzielania i sposobu rozliczania dotacji celowych dla tych gmin na finansowanie bieżących zadań własnych (Dz. U. Nr 82, poz. 528 z późn. zm.) przyznane w 1997 r. z rezerwy celowej dotacje dla gmin ujęte w załączniku do przytoczonego rozporządzenia mogły być wydatkowane do dnia 28 lutego 1998 r. Nie wykorzystane w tym terminie dotacje gminy powinny zwrócić na rachunek bieżący - subkonto dochodów właściwych dysponentów budżetu państwa, którzy przekażą je odpowiednio na rachunek bieżący właściwego miejscowo urzędu skarbowego.

Pragnę podkreślić, że organami właściwymi do wydawania w I instancji decyzji w sprawie zwrotu do budżetu państwa dotacji celowych przyznanych na realizację zadań związanych z usuwaniem skutków powodzi a nie wykorzystanych zgodnie z przeznaczeniem, jak również w sprawie udzielania ulg w spłacie nadmiernie pobranych dotacji, są urzędy skarbowe.

Jednocześnie zwracam się z uprzejmą prośbą by przed podjęciem decyzji w tym zakresie, zostały przeanalizowane wszystkie czynniki mające wpływ na nie wykorzystanie dotacji, w terminie określonym w wymienionym wyżej rozporządzeniu.

Opublikowano: S.Podat. 1999/11/29