SPS-023-21981/11 - Stanowisko MPiPS w sprawie zatrudniania osób niepełnosprawnych w administracji publicznej.

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 8 kwietnia 2011 r. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej SPS-023-21981/11 Stanowisko MPiPS w sprawie zatrudniania osób niepełnosprawnych w administracji publicznej.

Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na pismo z dnia 8 kwietnia br., znak: SPS-023-21981/11, przy którym przekazano zapytanie złożone przez pana posła Tadeusza Tomaszewskiego w sprawie zatrudnienia osób niepełnosprawnych w administracji publicznej, uprzejmie przekazuję następujące informacje.

1.

Zatrudnienie osób niepełnosprawnych w urzędzie ministra pracy i polityki społecznej oraz jednostkach podległych i nadzorowanych w latach 2007-2010 przedstawione zostało w poniższej tabeli.

Jednostka

2007 r.

2008 r.

2009 r.

2010 r.

etaty

Urząd ministra pracy i polityki społecznej (łącznie części budżetowe 31, 44, 63)

19

20

26

28

Zakład Wydawniczo-Poligraficzny

0

0

0

0

Główna Biblioteka Pracy i Zabezpieczenia Społecznego

0

0,5

1

1

Ochotnicze Hufce Pracy

87,20

101,75

143,63

157,01

Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich

0

1

1

3

Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog"

-

-

-

1

Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych

15,29

17

18,25

17,25

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

111,25

107,83

116,08

117,5

2.

Obecnie w urzędzie ministra pracy i polityki społecznej zatrudnionych jest 29 osób niepełnosprawnych. Natomiast w jednostkach podległych lub nadzorowanych zatrudnienie przedstawia się następująco (podane liczby dotyczą etatów):

- Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich - 2,

- Ochotnicze Hufce Pracy - 175,14,

- Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych - 17,25,

- Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - 117.

Jednocześnie należy zaznaczyć, iż nabór na wolne stanowiska w służbie cywilnej prowadzony jest zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505, z późn. zm.), który mówi, iż każdy obywatel ma prawo do informacji o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej, a nabór do służby cywilnej jest otwarty i konkurencyjny. Dyrektor generalny Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, na podstawie art. 28 wyżej wymienionej ustawy, upowszechnia informacje o wolnych stanowiskach przez umieszczenie ogłoszenia o naborze w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W 2010 r. w 69 ogłoszeniach o wolnych stanowiskach w służbie cywilnej zamieszczono zapis zachęcający osoby niepełnosprawne do udziału w naborze. Dodatkowo należy podkreślić, iż Biuro Dyrektora Generalnego w MPiPS współpracuje z Biurem Karier Osób Niepełnosprawnych, w celu rozpowszechniania informacji o dostępności miejsc pracy poprzez publikowanie ogłoszeń o naborze na stronie internetowej biura.

Opublikowano: www.sejm.gov.pl