SPS-023-18015/13 - Składanie zgłoszenia aktualizacyjnego przez Internet.

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 20 czerwca 2013 r. Ministerstwo Finansów SPS-023-18015/13 Składanie zgłoszenia aktualizacyjnego przez Internet.

Zgodnie z art. 10a ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2012 r. poz. 1314 oraz z 2013 r. poz. 2), zwanej dalej ustawą, zgłoszenia identyfikacyjne oraz zgłoszenia aktualizacyjne określone w rozporządzeniu wydanym na podstawie ust. 3 ww. artykułu mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Na podstawie przepisu art. 10a ust. 3 ustawy minister finansów został zobowiązany do określenia w drodze rozporządzenia rodzajów zgłoszeń, które mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej, mając na względzie potrzebę upowszechniania tej formy składania zgłoszeń oraz ułatwienie uzyskania numeru identyfikacji podatkowej. W dniu 31 stycznia 2013 r. zostało podpisane rozporządzenie ministra finansów w sprawie określenia rodzajów zgłoszeń, które mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Przedmiotowe rozporządzenie zostało ogłoszone w Dzienniku Ustaw z 2013 r. poz. 203 i wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2013 r. W myśl § 1 ww. rozporządzenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być składane m.in. zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem (ZAP-3).

Złożenie zgłoszenia ZAP-3 za pomocą środków komunikacji elektronicznej będzie możliwe za pośrednictwem systemu e-Deklaracje.

Opublikowano: www.sejm.gov.pl