SP7/8013/2515/2003 - Zasady dotyczące prowadzenia rejestru zastawów skarbowych.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 stycznia 2003 r. Ministerstwo Finansów SP7/8013/2515/2003 Zasady dotyczące prowadzenia rejestru zastawów skarbowych.

W związku z tym, iż od 1 stycznia 2003 r. zastaw skarbowy przysługuje także jednostkom samorządu terytorialnego (JST) w przesyłanych do Centralnego Rejestru Zastawów Skarbowych informacjach w rubryce "Podstawa ustanowienia zastawu" należy wyraźnie określić, iż jest to zastaw dotyczący jednostki samorządu terytorialnego.

Ministerstwo Finansów informuje, że wymogi określone w piśmie Ministra Finansów nr SP3-44-7/99 z dnia 7 stycznia 1999 r. dotyczą także zastawów ustanawianych na rzecz JST.

Odnośnie przekazywania informacji przez Urzędy Skarbowe do Centralnego Rejestru Zastawów Skarbowych o ustanowieniu zastawów Ministerstwo Finansów nie stwierdza nieprawidłowości. Natomiast w dalszym ciągu nieprawidłowości występują w terminowym przekazywaniu informacji o wygaśnięciu zastawów. Dlatego też Ministerstwo Finansów zwraca się z prośbą o takie zorganizowanie obiegu dokumentów wewnątrz Urzędów Skarbowych, który umożliwi wyeliminowanie powyższych nieprawidłowości.

Ministerstwo Finansów informuje, iż od 1 stycznia 2003 r. pracownikami upoważnionymi do kontaktów telefonicznych w zakresie uzyskiwania informacji o ustanowionych zastawach są następujące osoby:

1. Andrzej Konopka

2. Piotr Kossakowski

3. Aneta Sułek

W przypadku wszelkich pytań i wątpliwości dotyczących prowadzenia rejestru zastawów skarbowych należy zwracać się do CRZS pod numerem tel. (022) 694-44-28 lub faksu (022) 694-54-88.

Opublikowano: LEX nr 6965