PUS.I/423/89/06 - Organizacja loterii promocyjnej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 8 listopada 2006 r. Podkarpacki Urząd Skarbowy w Rzeszowie PUS.I/423/89/06 Organizacja loterii promocyjnej.

"(...) Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego klienci spółki będą mogli wziąć udział w loterii premiowej i w efekcie w losowaniu nagród, po spełnieniu określonych warunków (między innymi poprzez dokonywanie w określonym czasie za pośrednictwem hurtowni partnerskich zakupu towarów pod marką A. o określonej wartości minimalnej). Loteria stanowi jedną z form uatrakcyjnienia sprzedaży, jak również może sprzyjać umocnieniu więzi gospodarczych (handlowych) podatnika z jego kontrahentami. Niewątpliwie możliwość wylosowania nagrody skłaniać będzie nabywców do kontynuowania zakupów w firmie, która je oferuje. Wpływać zatem będzie na wzrost sprzedaży oferowanych artykułów, a co za tym idzie, na osiągane przez spółkę przychody. Zasadne zatem będzie stwierdzenie, że koszty poniesione na organizację loterii premiowej mają charakter wydatku, który:

-

poniesiony został w celu uzyskania przychodu, zaś jego poniesienie ma racjonalny i gospodarczo uzasadniony cel,

-

nie należy do kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Reasumując tut. organ podatkowy stwierdza, iż koszty organizacji przedmiotowej loterii promocyjnej - w myśl art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - stanowią w całości koszt uzyskania przychodów."

Opublikowano: S.Podat. 2007/2/25