PP/406-66/KR/05 - Refundacja kosztów wynagrodzenia a wysokość obrotu na potrzeby VAT.

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 października 2005 r. Urząd Skarbowy w Kędzierzynie-Koźlu PP/406-66/KR/05 Refundacja kosztów wynagrodzenia a wysokość obrotu na potrzeby VAT.

POSTANOWIENIE

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kędzierzynie-Koźlu działając na podstawie art. 216 i art. 14a-14c ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 6 września 2005 r. Nr PZO-0718/11/2005 uzupełnionego pismem z dnia 30 września 2005 r. w sprawie. ustalenia czy kwoty refundacji kosztów wynagrodzenia powiększają kwotę obrotów obligującą do rejestracji w podatku VAT

postanawia

uznać za prawidłowe stanowisko podatnika, iż kwoty refundacji kosztów wynagrodzenia nie powiększają kwoty obrotów obligujących do rejestracji w podatku VAT.

UZASADNIENIE

W dniu 7 września 2005 r. X złożył wniosek o udzielenie interpretacji w sprawie ustalenia czy kwoty refundacji kosztów wynagrodzenia powiększają kwotę obrotów obligującą do rejestracji w podatku VAT.

Zgodnie z art. 14a Ordynacji podatkowej naczelnik urzędu skarbowego na pisemny wniosek podatnika ma obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.

Stan faktyczny przedstawia się następująco: szkoły i placówki oświatowe dla których "X" prowadzi obsługę finansowo-księgową otrzymują z Powiatowego Urzędu Pracy refundację częściowych kosztów wynagrodzenia osób bezrobotnych zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych lub robót publicznych. Kwoty te stanowią dochody budżetowe szkoły.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększają otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośrednim wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.

Zdaniem naczelnika urzędu kwoty otrzymanych z Powiatowego Urzędu Pracy refundacji nie spełniają warunków określonych w ww. artykule i nie można ich uznać za obrót. Otrzymana refundacja kosztów wynagrodzenia nie jest bowiem kwotą należną z tytułu sprzedaży, ani dopłatą mającą bezpośredni wpływ na cenę towaru lub usługi Kwoty refundacji pokrywają wyłącznie koszty pracy zatrudnionych przez szkołę osób i nie stanowią obrotu z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej.

Naczelnik Urzędu Skarbowego podziela więc pogląd podatnika i uznaje, że kwoty refundacji kosztów wynagrodzenia nie powiększają kwoty obrotów obligujących do rejestracji w podatku VAT.

Mając powyższe na uwadze postanowiono jak sentencji.

Powyższa interpretacja dotyczy wyłącznie stanu faktycznego przedstawionego przez podatnika i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania niniejszego postanowienia.

Zgodnie z art. 14b § 1 i 2 Ordynacji podatkowej powyższa interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika. Interpretacja jest natomiast wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy do czasu jej zmiany lub uchylenia.

Na niniejsze postanowienie zgodnie z art. 14a § 4 Ordynacji podatkowej służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Opolu za pośrednictwem Naczelnika tut. urzędu w terminie 7 dni od daty jego otrzymania (art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl