PO 3-722-905/HS/96 - Reklama, targi, marketing, nagrody.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 7 lutego 1997 r. Ministerstwo Finansów PO 3-722-905/HS/96 Reklama, targi, marketing, nagrody.

W związku z pismem z 18 listopada 1996 r. w sprawie podatku dochodowego od osób prawnych, Ministerstwo Finansów uprzejmie wyjaśnia, co następuje:

Z opiniowanego pisma wynika, że przedmiotem podstawowej działalności Spółki jest reprezentacja, przedstawicielstwo, reklama i promocja wydawnictw do nauki języka angielskiego na terenie Polski.

Działalność taka wymaga m.in. organizowania w Polsce spotkań autorów podręczników do nauki języka angielskiego, pracowników metodycznych z nauczycielami tego języka. Organizowanie konferencji i spotkań przyczynia się do wzrostu sprzedaży książek i publikacji wydawanych w języku angielskim.

Wydatki, o których mowa w piśmie Spółki, ponoszone na organizowanie konferencji i spotkań, mające na celu wzrost sprzedaży książek i publikacji wydawanych w języku angielskim, związane z osiąganymi przychodami, na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowią koszty uzyskania przychodów.

Opublikowano: S.Podat. 1998/5/28