PO 2/2-0528-9505/95 - Koszty reprezentacji i reklamy.

Pisma urzędowe
Status:  Nieaktualne

Pismo z dnia 8 stycznia 1996 r. Ministerstwo Finansów PO 2/2-0528-9505/95 Koszty reprezentacji i reklamy.

Odpowiadając na pismo z dnia 5 października 1995 r. (data wpływu) Ministerstwo Finansów uprzejmie wyjaśnia.

Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. Nr 90, poz. 416 z późn. zm.) nie uważa się za koszt uzyskania przychodu kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 % przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.

Z powołanego przepisu wynika, że wydatki na reklamę w środkach masowego przekazu oraz prowadzoną publicznie w inny sposób w pełnej wysokości stanowią koszt uzyskania przychodu. Należy wyjaśnić, iż chodzi w tym przypadku o reklamę skierowaną do szerokiego kręgu odbiorców.

Do wydatków tych można zaliczyć m.in. wydatki poniesione na zakup wzorów kolekcji, które nie służą dalszej odsprzedaży, lecz przeznaczone są do prezentowania oferowanego towaru ewentualnym nabywcom na targach oraz do testowania jego jakości.

Opublikowano: S.Podat. 1996/10/14