Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo Główny Inspektorat Pracy

W myśl art. 1 ust. 2 ustawy o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (DzU nr 79, poz. 550) przepisy ustawy stosuje się do pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników, z tym że do 23 marca 2008 r. ma ona zastosowanie do pracodawców zatrudniających co najmniej 100 pracowników (art. 26 ust. 1).

Oznacza to, że do 23 marca 2008 r. rady pracowników tworzy się u pracodawców zatrudniających co najmniej 100 pracowników. Do pracodawców zatrudniających mniejszą liczbę pracowników ustawa nie ma zastosowania. To samo odnosi się do pracodawców, u których nastąpiło zmniejszenie zatrudnienia poniżej 100 pracowników. Do takich pracodawców nie stosuje się przepisów ustawy (art. 1 ust. 2 a contrario).

Z powyższego względu brak jest podstawy prawnej do dalszego funkcjonowania rady pracowników u pracodawcy, u którego zatrudnienie spadło poniżej limitów ustawowych.

Opublikowano: Rzeczposp. DF 2007/255/6