PDI/423-9/05 - Udostępnienie klientom bezprzewodowego dostępu do internetu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 20 maja 2005 r. Pierwszy Urząd Skarbowy w Katowicach PDI/423-9/05 Udostępnienie klientom bezprzewodowego dostępu do internetu.

"(...) Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego spółka zakupuje od TP. S.A. dostęp do Internetu. Zasięgiem dostępu objęci byli początkowo tylko pracownicy spółki, jednak ostatnio zainstalowano w spółce urządzenie, które na bazie urządzeń technicznych TP S.A. zapewnia bezprzewodowy dostęp do Internetu drogą radiową każdemu klientowi, który znajduje się w siedzibie spółki i posiada przy sobie odpowiednie urządzenie komputerowe. Inaczej mówiąc spółka zapewniła bezprzewodowy dostęp do Internetu każdemu odwiedzającemu siedzibę spółki - głównie chodzi o klientów spółki - co ma zapewnić poprawę standardu świadczonych przez spółkę usług. Tego rodzaju usługi, jak zapewnia spółka, przyspieszają i udoskonalają obsługę klientów co wiąże się z zakresem prowadzonej przez spółkę działalności gospodarczej i zbliża ją do wyrównania poziomu obsługi ze standardami obowiązującymi w krajach o znacznym stopniu rozwoju technicznego. Spółka planuje również w przyszłości świadczyć usługi udostępniania bezprzewodowej technologii informatycznej w miejscach publicznych np. w restauracjach, hotelach, bibliotekach dworcach itp.

(...) Stosownie do przepisów art. 12 ust. 1 pkt. 2 ustawy o podatku dochodowym przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 13 i 14, są w szczególności wartości otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń.

Jednakże w opisanej sytuacji spółka udostępniająca nieodpłatnie świadczenia nie podlega regulacjom określonym w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym - ta regulacja dotyczy wyłącznie otrzymujących nieodpłatne świadczenia.

W zakresie zaś prawidłowości w obciążaniu wydatkami za korzystanie z Internetu kosztów uzyskania przychodów spółki tut. organ stoi na stanowisku, że zainstalowanie w siedzibie spółki urządzenia zapewniającego bezprzewodowy dostęp do Internetu osobom w tej siedzibie przebywającym - a więc także kontrahentom i potencjalnym klientom - niewątpliwie służy poprawie jakości świadczonych przez spółkę usług. Wydatki takie, zdaniem tut. organu zwiększają koszty świadczenia przez spółkę usług nie są to jednak wydatki związane z reprezentacją firmy.

Sposób zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów określają przepisy art. 15 ust. 1 z uwzględnieniem przepisów art. 16 ust. 1 pkt. 1 tej samej ustawy o podatku dochodowym."

Opublikowano: S.Podat. 2006/2/30