PD3-8211-972/93/EP - Koszty reprezentacji i reklamy.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 7 lipca 1993 r. Ministerstwo Finansów PD3-8211-972/93/EP Koszty reprezentacji i reklamy.

Odpowiadając na pismo znak: BM/164/93 z 1993.06.08 Ministerstwo Finansów wyjaśnia, iż wręczenie przez podatnika osobie prawnej lub fizycznej materiałów reklamowych (ulotek, folderów, itp.) lub upominków reklamowych jest traktowane jako przekazanie przez podatnika towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy zgodnie z art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 i Nr 28, poz. 127).

Jednocześnie Ministerstwo Finansów informuje, iż przepis art. 53 cyt. ustawy odnosi się do podatników świadczących usługi w zakresie handlu i gastronomii dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, których sprzedaż na rzecz tych osób w ciągu ostatnich 3 miesięcy przed dniem wejścia ustawy w życie wynosiła ponad 65% sprzedaży ogółem.

Z pisma Spółki wynika, iż materiały reklamowe przekazywane są osobom prawnym i fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą - w związku z tym Spółka nie może skorzystać z przepisów w/w art. 53 ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym.

Odnośnie pytania 3 Ministerstwo Finansów wyjaśnia, iż podstawą opodatkowania czynności określonych w art. 2 ust. 3 (w tym m. in. przekazania przez podatnika towarów oraz świadczenia usług na potrzeby reprezentacji i reklamy) jest wartość towarów lub usług obliczona według cen sprzedaży stosowanych w obrotach z głównym odbiorcą (odbiorcami), a w przypadku braku odbiorcy - według przeciętnych cen stosowanych w danej miejscowości lub na danym rynku z dnia przekazania, zamiany lub darowizny, zmniejszona o kwotę podatku - zgodnie z art. 15 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym.

Opublikowano: S.Podat. 1996/12/10