PD/415-6/03 - Ulga remontowa

Pisma urzędowe
Status:  Nieaktualne

Pismo z dnia 3 kwietnia 2003 r. Urząd Skarbowy w Kamiennej Górze PD/415-6/03 Ulga remontowa

PYTANIE:

Czy z tytułu wpłat dokonywanych na rzecz zarządcy nieruchomości w ramach funduszu remontowego przysługuje tzw. ulga remontowa w podatku dochodowym od osób fizycznych?

ODPOWIEDŹ:

Ulga podatkowa polegająca na zmniejszeniu podatku dochodowego z związku z wpłatami na wyodrębniony fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej została określona w przepisie art. 27a ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.).

Zgodnie z art. 27a ust. 6 pkt 1 ustawy, wydatki z tego tytułu winny być udokumentowane dowodami wpłaty.

Z dołączonych do zapytania dokumentów wynika, że wnioskodawca w związku z zaplanowanym remontem dachu, rynien, rur spustowych i obróbek miał wpłacać zarządcy nieruchomości zaliczkę na fundusz remontowy od miesiąca października 2002 r.

Zdaniem Urzędu w sytuacji przedstawionej w sprawie podatnikowi dokonującemu wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy za pośrednictwem zarządcy nieruchomości przysługuje prawo do skorzystania z ulgi remontowej na zasadach określonych w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zarządca nieruchomości stosownie do art. 741 kodeksu cywilnego, który stanowi, iż przyjmującemu zlecenie nie wolno używać we własnym interesie rzeczy i pieniędzy dającego zlecenie, zobowiązany jest po zakończeniu roku do rozliczenia się ze wspólnotą z otrzymanych kwot.

Dodatkowym warunkiem uprawniającym do skorzystania z w/w ulgi jest właściwe udokumentowanie wpłat na fundusz remontowy. Stąd w sytuacji kiedy wpłaty dokonywane są na podstawie jednej książeczki każda wpłata winna zostać opisana w sposób umożliwiający ścisłe określenie jaka jej część przypada na fundusz remontowy.

Opublikowano: www.is.wroc.pl