PD/415-3-3/MM/06 - Jak należy określić wartość nagród wydawanych w ramach sprzedaży premiowej?

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 22 maja 2006 r. Izba Skarbowa w Opolu PD/415-3-3/MM/06 Jak należy określić wartość nagród wydawanych w ramach sprzedaży premiowej?

POSTANOWIENIE

Działając na podstawie art. 14a § 4 i § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) - Naczelnik Opolskiego Urzędu Skarbowego w Opolu stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione w piśmie z dnia 22 lutego 2006 r. dotyczącym podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie określenia wartości nagród wydawanych w ramach sprzedaży premiowej nie jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

Pismem z dnia 22 lutego 2006 r. Spółka zwróciła się do tutejszego organu podatkowego z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego w jej indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym.

Spółka przedstawiła następujący stan faktyczny:

Spółka specjalizuje się w produkcji i dystrybucji materiałów budowlanych. W celu wsparcia sprzedaży Spółka przygotowuje akcje sprzedaży premiowej skierowane do finalnych nabywców. Warunkiem uczestnictwa w sprzedaży premiowej oraz otrzymania nagrody jest nabycie określonej ilości oferowanych produktów. Nagrody mają charakter rzeczowy i pieniężny. W przypadku nagród rzeczowych (ich wartości rynkowej brutto) dodawana będzie część pieniężna, z której Spółka potrąci należny podatek przed wydaniem nagrody. Pobrany podatek będzie wpłacany do urzędu skarbowego tytułem zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych (10% wartości całej nagrody).

Wątpliwości Spółki dotyczą zakresu stosowania przepisów ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm. - zwanej dalej "ustawą"). Zdaniem Spółki przy określaniu wartości nagrody bierze się pod uwagę cenę netto zakupu przedmiotowej nagrody rzeczowej powiększoną o dodatek pieniężny.

W stanie faktycznym przedstawionym przez Spółkę Naczelnik Opolskiego Urzędu Skarbowego w Opolu informuje:

Nagrody rzeczowe wygrane w konkursie mają charakter świadczeń w naturze. Wartość pieniężną świadczeń w naturze, zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy, określa się na podstawie cen rynkowych. Zatem wartość otrzymanej nagrody w przedstawionym stanie faktycznym stanowić będzie suma wartości rynkowej nagrody i dodatku pieniężnego.

Wobec powyższego postanowiono jak w sentencji.

Jednocześnie Naczelnik Opolskiego Urzędu Skarbowego w Opolu informuje, iż niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Spółkę i stanu prawnego obowiązującego w czasie zaistnienia opisanej sytuacji. Interpretacja ta nie jest wiążąca dla Spółki, natomiast jest ona wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla Jednostki - do czasu jej zmiany lub uchylenia przez organ odwoławczy oraz do czasu zmiany przepisów.

Na podstawie art. 14a § 4 i art. 236 § 2 pkt 1 oraz art. 223 § 1 w związku z art. 239 powołanej ustawy - Ordynacja podatkowa, na niniejsze postanowienie służy zażalenie, które wnosi się do Dyrektora Izby Skarbowej w Opolu, za pośrednictwem tut. organu podatkowego w terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszego postanowienia.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2004 r. Nr 253, poz. 2532 z późn. zm.) opłacie tej podlegają podania i załączniki do podań składane w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej. Szczegółowy wykaz przedmiotów opłaty skarbowej zawiera załącznik do ww. ustawy. Zgodnie z pozycją 1, części I, powołanego załącznika do ustawy opłata skarbowa od podania wynosi 5 zł, natomiast zgodnie z poz. 2 opłata skarbowa od załącznika do podania wynosi 50 gr.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl