K-0542/93/MK/07 - Zasady rozliczania dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 20 grudnia 2007 r. Regionalna Izba Obrachunkowa w Szczecinie K-0542/93/MK/07 Zasady rozliczania dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

W ocenie Kolegium, zasady rozliczania udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacji celowych, zgodnie z art. 130 w zw. z art. 189a ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.) powinny być określone w zawartej umowie o udzielenie dotacji. W umowie powinien być określony m.in. termin wykorzystania dotacji, nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego, w tym określenie, co należy rozumieć przez pojęcie "wykorzystanie dotacji".

Pomocnym w rozwiązaniu powyższej kwestii może być przepis art. 144 ust. 4 wyżej wymienionej ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, który stanowi, że wykorzystanie dotacji następuje przez zapłatę za zrealizowane zadania, na które dotacja była udzielona.

Opublikowano: Biul.RIOSzcz 2008/1/79