ITPP3/4512-244/16/APR

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 18 lipca 2016 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/4512-244/16/APR

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 5 maja 2016 r. (data wpływu 6 maja 2016 r.), uzupełnionym w dniu 15 czerwca 2016 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

* dokumentacji stanowiącej dowód wykonania transakcji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów opodatkowanej stawką podatku 0%,

* uznania transakcji sprzedaży towaru przez Dostawcę na rzecz Spółki za odpłatną dostawę towarów,

* prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez Dostawcę,

jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 maja 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji stanowiącej dowód wykonania transakcji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów opodatkowanej stawką podatku 0%, uznania transakcji sprzedaży towaru przez Dostawcę na rzecz Spółki za odpłatną dostawę towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez Dostawcę.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zarejestrowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych. Aktualnie Spółka planuje podjąć stałą współpracę z polską spółką (dalej: "Dostawca") będącą czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, która prowadzi hale handlowe (składy materiałów budowlanych). Dostawca na terenie hal handlowych oferuje szeroki asortyment towarów i materiałów budowlanych, remontowych, dekoracyjnych, itp. oraz szeroki asortyment narzędzi, maszyn i różnego rodzaju przyrządów. W celu określenia stałych zasad obowiązujących we wzajemnych transakcjach Spółka podpisze z Dostawcą umowę o współpracy, która będzie regulować szczegółowo proces zakupu i sprzedaży towarów. W związku z planowanym podjęciem stałej współpracy z Dostawcą, Spółka zamierza realizować dostawy wewnątrzwspólnotowe na rzecz kontrahentów z innych niż Polska państw członkowskich Unii Europejskiej (dalej: "Kontrahenci"). Spółka planuje, że standardowa transakcja odbywałaby się według następującego schematu (określonego we wspomnianej wyżej umowie o współpracy):

1. Kontrahent dokonywałby wyboru towaru z asortymentu hali prowadzonej przez Dostawcę.

2. Następnie po dokonaniu wyboru towaru, spisywane byłoby formalne zamówienie towaru, który Kontrahent zamierza nabyć.

3. Następnie Spółka dokonywałaby nabycia ww. towaru u Dostawcy.

4. Miejsce tej dostawy towaru ustalone zostałoby w hali handlowej Dostawcy (analogicznie jak w warunkach EXW hala handlowa). Transakcję będzie dokumentowała stosowna faktura VAT (I etap transakcji łańcuchowej). Cena jaką Spółka zobowiązana będzie zapłacić na rzecz Dostawcy za towar będzie uwzględniała wynegocjowany wcześniej przez Spółkę u Dostawcy (i ujęty w ww. umowie) stały rabat handlowy od ceny "regularnej" przyjętej dla danego towaru wystawionego w hali Dostawcy. Wydanie towaru będzie następować zgodnie z poniższym punktem nr 5.

5. Następnie Spółka będzie dokonywać na rzecz Kontrahenta kolejnej dostawy towarów (na zasadzie transakcji łańcuchowej) i sprzedawać Kontrahentowi towar wskazany w zamówieniu. Cena netto za nabyte towary odpowiadać będzie cenie "regularnej" przyjętej dla danego towaru wystawionego w hali Dostawcy.

6. Odbioru towaru Kontrahent dokonywać będzie bezpośrednio w hali handlowej od upoważnionych przez Spółkę osób (będących jednocześnie pracownikami Dostawcy), ale w tym przypadku działających na rzecz Spółki. Ewentualnie możliwy jest również odbiór towarów w miejscu zamieszkania Kontrahenta, siedzibie Kontrahenta lub pod innym wskazanym przez niego adresem w innym niż Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej - w przypadku realizacji dostawy przez firmę transportową (przewoźnika).

Spółka dokumentować będzie dostawę towarów na rzecz Kontrahenta wystawiając stosowną fakturę VAT, która jednocześnie w treści zawierać będzie specyfikację poszczególnych sztuk ładunku. Kontrahenci, co do zasady, dokonywać będą obioru towarów osobiście w hali Dostawcy, a następnie wywozić je będą własnym środkiem transportu. Mogą również ewentualnie wystąpić dostawy za pośrednictwem przewoźnika. Wywóz towaru wykazywany będzie, w zależności od sytuacji, poprzez list przewozowy sporządzony przez dostawcę towarów lub list przewozowy CMR przewoźnika. W przypadku wywozu towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów bezpośrednio przez Kontrahenta (tekst jedn.: nabywcę towarów) przy użyciu własnego środka transportu nabywcy, Spółka oprócz faktury VAT zawierającej specyfikację poszczególnych sztuk ładunku, będzie posiadała - przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy - list przewozowy sporządzony przez nią tj. dostawcę towarów oraz nabywcę (tekst jedn.: Kontrahenta) zawierający m.in. następujące informacje:

1.

imię i nazwisko lub nazwę oraz adres siedziby działalności gospodarczej lub miejsca zamieszkania podatnika dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (tekst jedn.: Spółki) oraz nabywcy tych towarów (tekst jedn.: Kontrahenta),

2.

adres, pod który są przewożone towary, w przypadku gdy jest inny niż adres siedziby działalności gospodarczej lub miejsca zamieszkania nabywcy (Kontrahenta),

3.

określenie (nazwę) towarów i ich ilości wg załączonej faktury VAT,

4.

oświadczenie nabywcy/podatnika (Kontrahenta): "Potwierdzam przyjęcie towarów wyszczególnionych na powyższej fakturze VAT do miejsca określonego powyżej, znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium Polski",

5.

określenie środka transportu nabywcy, numer rejestracyjny pojazdu, ewentualnie numer lotu lub inna cecha identyfikująca środek transportu; numer dowodu, imię i nazwisko odbiorcy czytelnie oraz podpis.

W przypadku, gdy przewóz towarów będzie zlecany przewoźnikowi, Spółka przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, będzie posiadała w swojej dokumentacji dokumenty przewozowe otrzymane od przewoźnika odpowiedzialnego za wywóz towarów z terytorium Polski - dokument CMR - z którego jednoznacznie będzie wynikać, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium Polski. Zamówienie przyjmowane byłoby, a faktura VAT Spółki wystawiana byłaby przez upoważnione przez nią osoby - pełnomocników. Pełnomocnicy Spółki pobieraliby również zapłatę za towar od Kontrahentów w formie gotówki lub płatności bezgotówkowych i wystawiali w imieniu Spółki stosowny dokument k.p. Nie jest wykluczone, że pełnomocnicy Spółki byliby również pracownikami Dostawcy lub osobami związanymi z dostawcami umowami cywilno-prawnymi. Faktury VAT Spółki wystawiane byłyby według zasad i wzorów przyjętych przez Spółkę, przy czym możliwe jest, że dokonywane byłoby to na sprzęcie komputerowym należącym do Spółki albo należącym do Dostawcy. W dniu dokonywania dostawy, ale przed jej dokonaniem przez Spółkę na rzecz Kontrahenta, następować będzie weryfikacja czy Kontrahent (tekst jedn.: nabywca w transakcji wewnątrzwspólnotowej) posiada właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy (Kontrahenta), zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej. Właściwość i ważność wskazanego numeru identyfikacyjnego Kontrahenta weryfikowana byłaby na stronie internetowej Komisji Europejskiej lub za pośrednictwem urzędu skarbowego lub izby skarbowej. Czynności tej dokonywaliby pracownicy (zleceniobiorców) Spółki lub jej pełnomocnicy. Jedni z ww. podejmowaliby również ostateczną decyzję o zastosowaniu stawki podatkowej przy sprzedaży towarów przez Spółkę. W przypadku prawidłowego sporządzenia wspomnianych powyżej dokumentów i potwierdzenia danych Kontrahenta jako podatnika VAT, dostawa będzie uznawana jako dostawa wewnątrzwspólnotowa opodatkowana stawką podatku 0%. Dodatkowo należy wskazać, że planowana przez Spółkę działalność bazuje na koncepcji współpracy partnerskiej pomiędzy Spółką i Dostawcą, która to współpraca możliwa jest dzięki wzajemnemu zaufaniu, wiedzy posiadanej przez Spółkę oraz wypracowanej renomie Dostawcy, która jest rozpoznawalna dla wielu potencjalnych kontrahentów. Opisany schemat transakcji ma mieć charakter ciągły i powinien przynieść długoterminowe rezultaty satysfakcjonujące obydwie zaangażowane strony (Spółkę oraz Dostawcę) oraz skutkować powinno zaufaniem Kontrahentów wobec Spółki. Nadmienić należy również, że przedmiotem dostaw nie będą nowe środki transportu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

1. Czy sporządzony przez dostawcę (tekst jedn.: Spółkę) i nabywcę (tekst jedn.: Kontrahenta) dokument odpowiadający ściśle treści art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, oświadczenie nabywcy o wywozie towaru wraz z fakturą VAT wraz dokumentem k.p., są dowodami wystarczającymi w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług do uznania, iż dokonano transakcji zaliczanej do kategorii wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów opodatkowanej stawką podatku VAT 0%?

2. Czy oprócz wymienionych w zdarzeniu przyszłym dokumentów podatnik (tekst jedn.: Spółka) powinien posiadać inny dowód niezbędny dla uznania dostawy za dostawę wewnątrzwspólnotową opodatkowaną według stawki podatku VAT 0%?

3. Czy transakcja sprzedaży towaru przez Dostawcę na rzecz Spółki wskazana w zdarzeniu przyszłym (I etap transakcji łańcuchowej) stanowi odpłatną dostawę towarów w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług?

4. Czy Spółka ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur VAT wystawionych przez Dostawcę na rzecz Spółki wskazanych w zdarzeniu przyszłym (dokumentujących I etap transakcji łańcuchowej)?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1)

Sporządzony przez dostawcę (tekst jedn.: Spółkę) i nabywcę (tekst jedn.: Kontrahenta) dokument odpowiadający ściśle treści art. 42 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, oświadczenie nabywcy o wywozie towaru wraz z fakturą VAT oraz dokumentem k.p. są dowodami wystarczającymi w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług do uznania, że dokonano transakcji zaliczanej do kategorii wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów opodatkowanej stawką podatku VAT 0%.

Ad. 2)

Oprócz dokumentów wymienionych w zdarzeniu przyszłym, podatnik (tekst jedn.: Spółka) nie jest zobowiązany posiadać innych dowodów niezbędnych dla uznania dostawy za dostawę wewnątrzwspólnotową opodatkowaną według stawki podatku VAT 0%.

Ad. 3)

Transakcja sprzedaży towaru przez Dostawcę na rzecz Spółki wskazana w zdarzeniu przyszłym (I etap transakcji łańcuchowej) stanowi dostawę towarów w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług,

Ad. 4)

W konsekwencji Spółka ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur VAT wystawionych przez Dostawcę na rzecz Spółki wskazanych w zdarzeniu przyszłym (dokumentujących I etap transakcji łańcuchowej).

UZASADNIENIE stanowiska.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 i 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.; zwanej dalej "ustawą"), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, a także wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Jednocześnie zgodnie z art. 7 ust. 8 ustawy w przypadku, gdy kilka podmiotów dokonuje dostawy tego samego towaru w ten sposób, że pierwszy z nich wydaje ten towar bezpośrednio ostatniemu w kolejności nabywcy, uznaje się, że dostawy towarów dokonał każdy z podmiotów biorących udział w tych czynnościach.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8. W art. 13 ust. 2 pkt 1 ustawy wskazano, że powyższy przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju. W myśl natomiast art. 13 ust. 6 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, z zastrzeżeniem ust. 7.

Wskazać należy, że w opisanym zdarzeniu przyszłym występują wszystkie przesłanki, które:

1.

nakazują uznanie sprzedaży towarów wykonanej przez Dostawcę na rzecz Spółki i udokumentowanej przez Dostawcę stosowną fakturą VAT - jako odpłatnej dostawy towarów w rozumieniu ustawy i jednocześnie potraktowania tej dostawy jako I etapu transakcji łańcuchowej, o której mowa w art. 7 ust. 8 ustawy, oraz

2.

nakazują uznanie sprzedaży towarów wykonanej przez Spółkę na rzecz Kontrahenta za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 13 ust. 1 ustawy oraz II etap transakcji łańcuchowej, o której mowa w art. 7 ust. 8 ustawy.

Jednocześnie zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15. przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. W takim przypadku kwotę podatku naliczonego stanowi m.in. suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług (art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy). W konsekwencji Spółka ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktury VAT dokumentującej wykonywaną na jej rzecz przez Dostawcę dostawy towarów, gdyż towary te - jako element transakcji łańcuchowej - związane są z wykonaną przez Spółkę na rzecz Kontrahentów wewnątrzwspólnotową dostawą towarów.

W kwestii natomiast prawa do zastosowania stawki 0% do wykonywanej przez Spółkę na rzecz Kontrahentów wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, zastosowanie znajdą przepisy art. 42 ustawy.

Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0% pod warunkiem, że:

1.

podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej;

2.

podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju;

3.

podatnik składając deklarację podatkową, w której wykazuje tę dostawę towarów, jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE.

W myśl art. 43 ust. 3 ustawy, dowodami, o których mowa w ust. 1 pkt 2, są następujące dokumenty, jeżeli łącznie potwierdzają dostarczenie towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju:

1.

dokumenty przewozowe otrzymane od przewoźnika (spedytora) odpowiedzialnego za wywóz towarów z terytorium kraju, z których jednoznacznie wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju - w przypadku, gdy przewóz towarów jest zlecany przewoźnikowi (spedytorowi), (...)

2.

specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku (...) - z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.

Natomiast zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy, w sytuacji, gdy wywozu towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów dokonuje bezpośrednio nabywca, przy użyciu własnego środka transportu nabywcy, podatnik oprócz dokumentu, o którym mowa w ust. 3 pkt 3 (tekst jedn.: specyfikacji poszczególnych sztuk ładunku), powinien posiadać dokument zawierający co najmniej:

1.

imię i nazwisko lub nazwę oraz adres siedziby działalności gospodarczej lub miejsca zamieszkania podatnika dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz nabywcy tych towarów;

2.

adres, pod który są przewożone towary, w przypadku gdy jest inny niż adres siedziby działalności gospodarczej lub miejsca zamieszkania nabywcy;

3.

określenie towarów i ich ilości:

4.

potwierdzenie przyjęcia towarów przez nabywcę do miejsca, o którym mowa w pkt 1 lub 2, znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

5.

rodzaj oraz numer rejestracyjny środka transportu, którym są wywożone towary, lub numer lotu - w przypadku, gdy towary przewożone są środkami transportu lotniczego.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka będzie posiadać stosowne dokumenty dające jej prawo do zastosowania stawki 0% dla wykonanej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, zarówno w przypadku wywozu towarów bezpośrednio przez Kontrahenta (tekst jedn.: ich nabywcę towarów) przy użyciu własnego środka transportu nabywcy, jak i przy w przypadku gdy przewóz towarów jest zlecany przewoźnikowi. W przypadku, gdy przewóz towarów jest zlecany przewoźnikowi, Spółka przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, będzie posiadała w swojej dokumentacji dokumenty przewozowe otrzymane od przewoźnika odpowiedzialnego za wywóz towarów z terytorium Polski - dokument CMR - z którego jednoznacznie wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium Polski. W przypadku, gdy wywozu towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów dokonywać będzie bezpośrednio Kontrahent (tekst jedn.: ich nabywca towarów) przy użyciu własnego środka transportu, Spółka, oprócz faktury VAT zawierającej specyfikację poszczególnych sztuk ładunku, będzie posiadała - przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy - list przewozowy sporządzony przez nią jako dostawcę towarów oraz nabywcę (tekst jedn.: Kontrahenta) zawierający m.in. następujące informacje:

1.

imię i nazwisko lub nazwę oraz adres siedziby działalności gospodarczej lub miejsca zamieszkania podatnika dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (tekst jedn.: Spółki) oraz nabywcy tych towarów (tekst jedn.: Kontrahenta),

2.

adres, pod który są przewożone towary, w przypadku gdy jest inny niż adres siedziby działalności gospodarczej lub miejsca zamieszkania nabywcy (Kontrahenta),

3.

określenie (nazwę) towarów i ich ilości wg załączonej faktury VAT,

4.

oświadczenie nabywcy (Kontrahenta): "Potwierdzam przyjęcie towarów wyszczególnionych na powyższej fakturze VAT do miejsca określonego powyżej, znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium Polski:

5.

określenie środka transportu nabywcy: numer rejestracyjny pojazdu, ewentualnie numer lotu lub inna cecha identyfikująca środek transportu; numer dowodu, imię i nazwisko odbiorcy czytelnie oraz podpis.

Spółka spełniać zatem będzie warunki określone w art. 42 ust. 1, 3 i 4 ustawy, czyli posiadać określone dokumenty, które uprawniać ją będą - jako podmiot dokonujący wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - do zastosowania stawki podatku 0%. Dlatego oprócz dokumentów wymienionych w zdarzeniu przyszłym, Spółka nie będzie zobowiązana posiadać innych dowodów niezbędnych dla uznania dostawy za dostawę wewnątrzwspólnotową opodatkowaną według stawki podatku VAT 0%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych zdarzeń przyszłych jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie opisanych zdarzeń przyszłych, z których wynika, że podmioty dokonują rzeczywistych transakcji handlowych, co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Interpretacja dotyczy zdarzeń przyszłych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10,70-561 Szczecin, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl