ITPP3/443-6/09/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 6 marca 2009 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-6/09/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 15 stycznia 2009 r. (data wpływu 19 stycznia 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 11 lutego 2009 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku związanego z zagospodarowaniem terenu przy budynku GOK - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 stycznia 2009 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku związanego z zagospodarowaniem terenu przy budynku GOK.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina zamierza ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 na realizację projektu pod nazwą "Zagospodarowanie terenu przy budynku GOK". Urząd Gminy jest zarejestrowanym podatnikiem VAT. Powyższy projekt będzie polegał na urządzeniu placu przy GOK będącego własnością Gminy. Zakres inwestycji obejmuje: budowę ogrodzenia z bramą wjazdową, budowę centralnego placu z oznakowaniem poziomym boisk z nawierzchnią asfaltową, budowę dojazdów, parkingu oraz dojścia i dojazdu do budynku GOK dla osób niepełnosprawnych, budowę placu zabaw dla dzieci, budowę zadaszonej sceny, budowę sanitariatów, ogólnodostępnego miejsca poboru wody, budowę oświetlenia, budowę miejsc handlowych w postaci zadaszonych stołów, zagospodarowanie terenów zielonych. Plac ogólnodostępny będzie służył społeczności lokalnej gminy. Na placu będą organizowane festyny, dożynki. Z tego tytułu Gmina nie będzie pobierała żadnych opłat. Części placu zorganizowana będzie jako boisko do gier dla dzieci i młodzieży. Raz w tygodniu plac będzie miejscem targowicy gminnej. Pobrana z tego tytułu opłata targowa nie pokryje kosztów związanym z utrzymaniem placu (sprzątanie, oświetlenie, woda itp.). Opłata pobierana będzie przez osobę z którą Gmina ma podpisaną umowę. W chwili obecnej gmina wykonuje czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, między innymi: oddanie gruntu w wieczyste użytkowanie, sprzedaż mienia komunalnego, ale podstawowa działalność gminy polegająca na świadczeniu usług w zakresie administracji publicznej - jest zwolniona z podatku VAT w związku z tym Gmina nie korzysta z odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego. Interpretacja indywidualna jest potrzebna Gminie celem uzyskania pomocy finansowej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 na realizację projektu ww. projektu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gminie, w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, będzie przysługiwało prawo do odzyskania podatku VAT związanego z zagospodarowaniem terenu przy budynku GOK.

Zdaniem Zainteresowanego, Gminie nie będzie przysługiwało prawo do odzyskania podatku VAT związanego z zagospodarowaniem terenu przy budynku GOK na podstawie art. 86 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenie przyszłe uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl