ITPP3/443-576a/13/MD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 28 lutego 2014 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-576a/13/MD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 3 grudnia 2013 r. (data wpływu 4 grudnia 2013 r.), uzupełnionym w dniu 20 lutego 2014 r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych z obrotem zbrojeniami budowlanymi - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 grudnia 2013 r. złożono ww. wniosek, uzupełniony w dniu 20 lutego 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych z obrotem zbrojeniami budowlanymi.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność, która obejmuje m.in. produkcję zbrojeń budowlanych oraz realizację projektów budowlanych. W zakresie produkcji zbrojeń budowlanych Wnioskodawca nabywa następujące wyroby stalowe:

* pręty żebrowane gorąco walcowane - PKWiU 24.10.62.0;

* walcówki żebrowane gorąco walcowane - PKWiU 24.10.61.0;

* pręty żebrowane zimno walcowane - PKWiU 24.31.10.0;

* walcówki żebrowane zimno walcowane - PKWiU 24.34.11.0.

Nabytą stal Wnioskodawca przetwarza na zlecenie zamawiającego w zbrojenie budowlane w ten sposób, że:

* tnie na długości wymagane przez projekt budowlany dostarczony przez zamawiającego;

* tnie na długości wymagane przez projekt budowlany dostarczony przez zamawiającego oraz gnie je w wymagane przez ten projekt figury.

Zbrojenia dostarczane są na podstawie umowy dostawy. Po zmianie przepisów ustawy o podatku od towarów i usług obowiązującej od dnia 1 października 2013 r. Wnioskodawca wystąpił do Urzędu Statystycznego w Łodzi z wnioskiem o wskazanie kodu PKWiU na zbrojenia budowlane przez niego produkowane. Urząd Statystyczny wskazał, że pręty zbrojeniowe jako elementy konkretnego zbrojenia do betonu powstałe w wyniku:

1)

* odliczenia prętów prostych w długościach handlowych ze stali walcowanej na gorąco;

* prostowania na zimno oraz cięcia na odmierzoną wymaganą długość prętów ze stali walcowanej na gorąco,

mieszczą się w grupowaniu PKWiU 24.10.62.0;

2)

* odliczenia prętów prostych o długościach handlowych ze stali niestopowej walcowanej na gorąco,

* prostowania na zimno oraz cięcia na odmierzoną wymaganą długość prętów ze stali niestopowej walcowanej na gorąco,

mieszczą się w grupowaniu PKWiU 24.10.61.0;

3)

* odliczenia prętów prostych o długościach handlowych ze stali niestopowej ciągnionej na zimno,

* prostowania na zimno oraz cięcia na odmierzoną wymaganą długość prętów żebrowanych ze stali niestopowej ciągnionej na zimno,

mieszczą się w grupowaniu PKWiU 24.31.10.0;

4)

* odliczenia drutów prostych odwiniętych z nieregularnych kręgów ze stali niestopowej ciągnionej na zimno,

* prostowania na zimno oraz cięcia na odmierzoną wymaganą długość drutów ciągnionych na zimno, ze stali niestopowej

mieszczą się w grupowaniu PKWiU 24.34.11.0;

5)

* gięcia na zimno prętów i drutów ze stali do wymaganego kształtu np. na giętarce (według projektu), mieszczą się w grupowaniu PKWiU 25.11.23.0.

Według Wnioskodawcy, pojęcie "odliczenie" użyte przez Urząd Statystyczny oznacza przygotowanie konkretnej ilości prętów/drutów określonej średnicy zamówionych przez odbiorcę. Wnioskodawca sprzedaje zbrojenia zarówno podatnikom VAT, jak i "niepodatnikom".

Dodatkowo Wnioskodawca chce nabywać zbrojenia wyprodukowane w sposób opisany powyżej od innych kontrahentów.

W związku z powyższym opisem zadano m.in. następujące pytania:

1. Czy Wnioskodawca ma sprzedawać wyprodukowane zbrojenia powstałe w wyniku:

* odliczenia prętów prostych w długościach handlowych ze stali walcowanej na gorąco,

* prostowania na zimno oraz cięcia na odmierzoną wymaganą długość prętów ze stali walcowanej na gorąco, które mieszczą się według Urzędu Statystycznego w Łodzi w grupowaniu PKWiU 24.10.62.0 na zasadach odwróconego opodatkowania, tj. zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług.

2. Czy Wnioskodawca ma sprzedawać wyprodukowane zbrojenia powstałe w wyniku:

* odliczenia prętów prostych o długościach handlowych ze stali niestopowej walcowanej na gorąco;

* prostowania na zimno oraz cięcia na odmierzoną wymaganą długość prętów ze stali niestopowej walcowanej na gorąco, które mieszczą się według Urzędu Statystycznego w Łodzi w grupowaniu PKWiU 24.10.61.0 na zasadach odwróconego opodatkowania, tj. zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług.

3. Czy Wnioskodawca ma sprzedawać wyprodukowane zbrojenia powstałe w wyniku:

* odliczenia prętów prostych o długościach handlowych ze stali niestopowej ciągnionej na zimno;

* prostowania na zimno oraz cięcia na odmierzoną wymaganą długość prętów żebrowanych ze stali niestopowej ciągnionej na zimno, które mieszczą się według Urzędu Statystycznego w Łodzi w grupowaniu PKWiU 24.31.10.0 na zasadach odwróconego opodatkowania, tj. zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług.

4. Czy Wnioskodawca ma sprzedawać wyprodukowane zbrojenia powstałe w wyniku:

* odliczenia drutów prostych odwiniętych z nieregularnych kręgów ze stali niestopowej ciągnionej na zimno;

* prostowania na zimno oraz cięcia na odmierzoną wymaganą, długość drutów ciągnionych na zimno, ze stali niestopowej, które mieszczą się według Urzędu Statystycznego w Łodzi w grupowaniu PKWiU 24.34.11.0 na zasadach, odwróconego opodatkowania, tj. zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług.

5. Czy Wnioskodawca ma sprzedawać wyprodukowane zbrojenia powstałe w wyniku:

* gięcia na zimno prętów i drutów ze stali do wymaganego kształtu np. na giętarce (według projektu), które mieszczą się według Urzędu Statystycznego w Łodzi w grupowaniu PKWiU 25.11.23.0 na zasadach ogólnych, czyli nie na zasadach odwróconego opodatkowania zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług.

(...)

11. Czy Wnioskodawca, który nabył od kontrahenta zbrojenia powstałe w wyniku:

* odliczenia prętów prostych w długościach handlowych ze stali walcowanej na gorąco;

* prostowania na zimno oraz cięcia na odmierzoną wymaganą długość prętów ze stali walcowanej na gorąco, które mieszczą się według Urzędu Statystycznego w Łodzi w grupowaniu PKWiU 24.10.62.0 jest podatnikiem VAT od tej transakcji na zasadach odwróconego opodatkowania, tj. zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług.

12. Czy Wnioskodawca, który nabył od kontrahenta zbrojenia powstałe w wyniku:

* odliczenia prętów prostych o długościach handlowych ze stali niestopowej-walcowanej na gorąco;

* prostowania na zimno oraz cięcia na odmierzoną wymaganą długość prętów ze stali niestopowej walcowanej na gorąco, które mieszczą się według Urzędu Statystycznego w Łodzi w grupowaniu PKWiU 24.10.61.0 jest podatnikiem VAT od tej transakcji na zasadach odwróconego opodatkowania, tj. zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług.

13. Czy Wnioskodawca, który nabył od kontrahenta zbrojenia powstałe w wyniku:

* odliczenia prętów prostych o długościach handlowych ze stali niestopowej ciągnionej na zimno;

* prostowania na zimno oraz cięcia na odmierzoną wymaganą długość prętów żebrowanych ze stali niestopowej ciągnionej na zimno, które mieszczą się według Urzędu Statystycznego w Łodzi w grupowaniu PKWiU 24.31.10.0 jest podatnikiem VAT od tej transakcji na zasadach odwróconego opodatkowania, tj. zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług.

14. Czy Wnioskodawca, który nabędzie od kontrahenta zbrojenia powstałe w wyniku:

* odliczenia drutów prostych odwiniętych z nieregularnych kręgów ze stali niestopowej ciągnionej na zimno;

* prostowania na zimno oraz cięcia na odmierzoną wymaganą długość drutów ciągnionych na zimno, ze stali niestopowej, które mieszczą się według Urzędu Statystycznego w Łodzi w grupowaniu PKWiU 24.34.11.0 jest podatnikiem VAT od tej transakcji na zasadach odwróconego opodatkowania, tj. zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług.

15. Czy Wnioskodawca, który nabył od kontrahenta zbrojenia powstałe w wyniku:

* gięcia na zimno prętów i drutów ze stali do wymaganego kształtu np. na giętarce (według projektu), które mieszczą się według Urzędu Statystycznego w Łodzi w grupowaniu PKWiU 25.11.23.0 ma prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w fakturze wystawionej przez kontrahenta, czyli nie na zasadach odwróconego opodatkowania zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, na ww. pytania należy odpowiedzieć twierdząco, jeżeli sprzedaż następuje między podatnikami VAT.

Zgodnie bowiem z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług oraz z załącznikiem nr 11 do tej ustawy w brzmieniu obowiązującym od 1 października 2013 r. w przypadku sprzedaży towarów mieszczących się w:

* PKWiU 24.10.62.0;

* PKWiU 24.10.61.0;

* PKWiU 24.31.10.0;

* PKWiU 24.34.11.0.

podatnikiem VAT od ich sprzedaży jest ich nabywca, który rozlicza zarówno podatek należny jak i podatek naliczony z tytułu tej sprzedaży.

Towary mieszczące się natomiast w PKWiU 25.11.23.0 nie są objęte załącznikiem nr 11 ustawy o podatku od towarów i usług (w brzmieniu obowiązującym od 1 października 2013 r.). Dlatego też sprzedaż tych towarów należy opodatkować na zasadach ogólnych, tj. podatek należny wykazany na fakturze powinien odprowadzić do urzędu skarbowego sprzedawca towaru, natomiast wykazany na fakturze podatek naliczony może odliczyć nabywca tego towaru. Jeżeli zaś sprzedaż nie następuje pomiędzy podatnikami VAT, zastosowanie znajdą zasady ogólne.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) - zwanej dalej "ustawą" - opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez towary, stosownie do treści art. 2 pkt 6 ustawy, rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne nabywające towary wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

a.

dokonującym ich dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, u którego sprzedaż nie jest zwolniona na podstawie art. 113 ust. 1 i 9,

b.

nabywcą jest podatnik, o którym mowa w art. 15,

c.

dostawa nie jest objęta zwolnieniem, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2.

Załącznik nr 11 do ustawy określający wykaz towarów, o których mowa w wyżej cyt. art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, obejmuje m.in.:

(...)

10.

24.10.52.0 - Wyroby płaskie walcowane, o szerokości >= 600 mm, z pozostałej stali stopowej, platerowane, powlekane lub pokrywane;

11.

24.10.61.0 - Pręty walcowane na gorąco, w nieregularnie zwijanych kręgach, ze stali niestopowej;

12.

24.10.62.0 - Pozostałe pręty ze stali, nieobrobione więcej niż kute, na gorąco walcowane, ciągnione lub wyciskane, włączając te, które po walcowaniu zostały skręcone;

(...)

17. 24.31.10.0 - Pręty ciągnione na zimno oraz kątowniki, kształtowniki i profile, ze stali niestopowej;

(...)

22. 24.34.11.0 - Drut ciągniony na zimno, ze stali niestopowej;

(...)

28.

ex 24.45.30.0 - Pozostałe metale nieżelazne i wyroby z nich; cermetale; popiół i pozostałości zawierające metale i związki metali - wyłącznie odpady i złom metali nieszlachetnych;

29.

38.11.49.0 - Wraki przeznaczone do złomowania inne niż statki i pozostałe konstrukcje pływające;

(...).

Jak wynika z przedstawionego wyciągu z załącznika nr 11 do ustawy, nie powołano w nim żadnego grupowania PKWiU rozpoczynającego się od liczby 25. Ustawodawca po odwołaniu się do grupowania PKWiU oznaczonego liczbą 24, przeszedł od razu do grupowania PKWiU oznaczonego liczbą 38.

Zgodnie natomiast z art. 17 ust. 2 ustawy, w przypadkach wymienionych w ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 8, usługodawca lub dokonujący dostawy towarów nie rozlicza podatku należnego.

Powołane regulacje wprowadzają mechanizm, polegający na przeniesieniu obowiązku rozliczania podatku od towarów i usług na podatnika, na rzecz którego dokona została dostawa ściśle określonego towaru (wyrobu).

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Z ust. 2 pkt 1 lit. a powołanego artykułu wynika, że kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług przewidują również sytuacje, w których podatnikowi nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług, pomimo tego, że spełnione są generalne przesłanki upoważniające go do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony. Ograniczenia te zawarte są w art. 88 ustawy.

Ze wskazanych regulacji wynika, że prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje tylko czynnym podatnikom podatku od towarów i usług w takim przypadku, gdy dokonywane zakupy mają związek z czynnościami opodatkowanymi. Odliczyć zatem można podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego. Wskazana norma prawna wyraża zasadę neutralności podatku od towarów i usług, w następstwie której podatnicy realizujący czynności zwolnione, są w podobnej sytuacji jak ostateczny nabywca (konsument) towaru lub usługi, z wyjątkiem przypadków jednoznacznie wskazanych w ustawie o podatku od towarów i usług. Ustawa wyłącza zatem możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu.

Z treści złożonego wniosku wynika, że Wnioskodawca przetwarza (na zlecenie kontrahentów) nabytą stal w zbrojenia budowlane. Zbrojenia te dostarczane są na podstawie umowy dostawy. Na wniosek Wnioskodawcy Urząd Statystyczny w Łodzi wskazał, że pręty zbrojeniowe - jako elementy konkretnego zbrojenia do betonu po ich przetworzeniu - są klasyfikowane w PKWiU 24.10.61.0, 24.10.62.0, 24.31.10.0, 24.34.11.0, 25.11.23.0. Zbrojenia Wnioskodawca sprzedaje zarówno podatnikom VAT, jak i "niepodatnikom". Dodatkowo Wnioskodawca zamierza nabywać ww. zbrojenia od innych kontrahentów.

Na tym tle Wnioskodawca powziął wątpliwość dotyczącą skutków podatkowych związanych z obrotem ww. zbrojeniami budowlanymi.

Mając na uwadze przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe oraz cytowane regulacje z zakresu podatku od towarów i usług stwierdzić należy, że:

* prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy dotyczące pytań nr 1, 2, 3, 4. Jeżeli sprzedaż zbrojeń budowlanych sklasyfikowanych w PKWiU 24.10.61.0, 24.10.62.0, 24.31.10.0, 24.34.11.0 będzie następować między podatnikami VAT (tu: między Wnioskodawcą a jego kontrahentami) należy stosować tzw. odwrotne obciążenie, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, gdyż wyroby te zostały wymienione w załączniku nr 11 do ustawy (odpowiednio w poz. 11, 12, 17 i 22);

* nie jest prawidłowe stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 5, jeżeli sprzedaż zbrojeń budowlanych sklasyfikowanych w PKWiU 25.11.23.0. będzie następować między podatnikami VAT (tu: między Wnioskodawcą a jego kontrahentami). Brak jest podstaw do stosowania tzw. odwrotnego obciążenia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, gdyż wyrób ten nie został wymieniony w załączniku nr 11 do ustawy. Bez znaczenia w tym kontekście pozostaje status podmiotów dokonujących obrotu tym wyrobem (podatnicy albo podmioty nie posiadające tego statusu);

* prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy dotyczące pytań nr 11, 12, 13, 14, jeżeli sprzedaż zbrojeń budowlanych sklasyfikowanych w PKWiU 24.10.61.0, 24.10.62.0, 24.31.10.0, 24.34.11.0. będzie następować między podatnikami VAT. W tym bowiem przypadku stosować należy tzw. odwrotne obciążenie, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy, gdyż wyroby te zostały wymienione w załączniku nr 11 do ustawy (odpowiednio w poz. 11, 12, 17 i 22). Wobec tego podmiotem zobowiązanym do rozliczenia podatku należnego (ewentualnie uprawnionym do odliczenia podatku naliczonego) będzie Wnioskodawca, jako nabywca ww. wyrobów zbrojarskich;

* prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy dotyczące pytania nr 15, gdyż będzie miał prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia zbrojeń budowlanych sklasyfikowanych w PKWiU 25.11.23.0., o ile nabycie to będzie miało związek z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez Wnioskodawcę i nie wystąpią przesłanki wyłączające to prawo określone w art. 88 ustawy.

W tym miejscu wyjaśnić należy, że stanowisko Wnioskodawcy - jako całość - uznano za nieprawidłowe tylko ze względu na błędną kwalifikację podatkowoprawną dokonaną przez niego w odniesieniu do pytania 5.

Jednocześnie wskazuje się, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga prawidłowości dokonanej przez Wnioskodawcę klasyfikacji ww. wyrobów w świetle PKWiU. Wobec tego została ona wydana przy założeniu, że Wnioskodawca poprawnie zakwalifikował produkowane i nabywane przez siebie wyroby. Należy bowiem zauważyć, że tut. organ nie jest uprawniony, w ramach określonych w art. 14b § 1 ww. ustawy - Ordynacja podatkowa, do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości przyporządkowania formalnego towaru lub usługi do grupowania statystycznego.

Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania, informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. U. GUS Nr 1, poz. 11), zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 3 grudnia 2013 r. (data wpływu 4 grudnia 2013 r.), uzupełnionym w dniu 20 lutego 2014 r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych związanych z obrotem zbrojeniami budowlanymi - jest nieprawidłowe.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl