ITPP3/443-574/13/BJ - Prawo powiatu do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia dotyczącego modernizacji systemu grzewczego z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 13 stycznia 2014 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-574/13/BJ Prawo powiatu do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia dotyczącego modernizacji systemu grzewczego z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 19 listopada 2013 r. (data wpływu 3 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn."XXX" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek, o wydanie indywidualnej interpretacji dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. projektu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca otrzymał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Oś 6 - Środowisko przyrodnicze, Działanie 6.2 - Ochrona środowiska przed zanieczyszczeniami i zniszczeniami, Poddziałanie 6.2.1 - Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii Regionalnego Programu Operacyjnego... na lata 2007-2013. Przedmiotem projektu jest modernizacja systemu grzewczego z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii - montaż kolektorów słonecznych na gruncie, instalacja pompy ciepła oraz kotła na biomasę.

Data rozpoczęcia realizacji projektu: 15 marca 2010 r.

Data rzeczowej realizacji projektu: 1 grudnia 2010 r.

Termin rzeczowego zakończenia realizacji projektu: 30 września 2013 r.

Partnerem Wnioskodawcy w projekcie jest XXX. Wnioskodawca podpisał z Gminą X porozumienie w sprawie wspólnej realizacji przedsięwzięcia. Zgodnie zapisami porozumienia Gmina, jako partner zobowiązała się do zabezpieczenia wkładu finansowego na realizację przedsięwzięcia, podjęcia uchwały w sprawie przekazania pomocy finansowej na sfinansowanie kosztów przedsięwzięcia i przekazania dotacji. Gmina przekazała dotację, rozliczenie końcowe nastąpi po rozliczeniu projektu przed Instytucja Pośrednicząca PRO... na lata 2007-2013. Odbiorcą i płatnikiem faktur w ramach realizacji projektu jest tylko Starostwo. Nie są dokonywane żadne refaktury na Gminę X

Właścicielem infrastruktury będącej przedmiotem projektu jest Powiat wspólnie z Gminą. Obiekt użytkuje XXX- organizacja pozarządowa - na podstawie umowy użyczenia z Powiatem (umowa użyczenia obowiązuje do 2028 r.). XXX wykorzystuje obiekt w związku z zadaniami powiatowymi w zakresie edukacji publicznej i ochrony środowiska.

Rzeczowe efekty realizacji projektu będą stanowiły własność Powiatu i Gminy. Za finansowe funkcjonowanie obiektu po realizacji projektu odpowiedzialna będzie XXX- użytkownik obiektu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Starostwo ma prawo do odliczenia VAT w związku z realizowana inwestycją.

Zdaniem Powiatu, dokonując nabycia towarów i usług, związanych z realizacją ww. projektu, nie przysługuje prawo odliczenia podatku naliczonego, gdyż poniesione w tym zakresie wydatki nie są związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.

Zgodnie z dyspozycją art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi -. Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl