ITPP3/443-42/08/WW - Uprawnienie gminy do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu zagospodarowania terenu wokół świetlicy wiejskiej oraz remizy strażackiej dla celów rekreacyjno-sportowych.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 1 kwietnia 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-42/08/WW Uprawnienie gminy do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu zagospodarowania terenu wokół świetlicy wiejskiej oraz remizy strażackiej dla celów rekreacyjno-sportowych.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 marca 2008 r. (data wpływu 4 marca 2008 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego od realizowanego projektu o nazwie "Serce wsi K. - kształtowanie centrum poprzez budowę małej infrastruktury" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 marca 2008 r. Urząd w C. złożył ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego od realizowanego projektu o nazwie "Serce wsi K. - kształtowanie centrum poprzez budowę małej infrastruktury".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Urząd w C. działając w imieniu Gminy C. realizuje ww. projekt ze środków Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej. W ramach projektu zostanie zagospodarowany teren wokół istniejącej świetlicy wiejskiej oraz remizy strażackiej dla celów rekreacyjno-sportowych dla ludności. Zostanie wybudowane boisko wielofunkcyjne, wykonany plac zabaw wraz z wyposażeniem, urządzone tereny zielone oraz wybudowane dwa chodniki prowadzące z placu przy świetlicy w kierunku placu zabaw i boiska. Boisko będzie miało charakter niepełnowymiarowego boiska wielofunkcyjnego do gry w koszykówkę, siatkówkę oraz tenis ziemny. Planuje się ustawienie ławek dla widzów. Plac zabaw będzie przeznaczony dla dzieci w różnym wieku. Na jego terenie przewiduje się ustawienie stolika z ławą, stolika do gry w szachy oraz ławek. Urządzenie terenów zielonych polegać będzie na założeniu trawników oraz wysadzeniu krzewów ozdobnych oraz drzew. Całość terenu objętego projektem zostanie ogrodzona. Gmina w ramach realizowanego projektu nie będzie zawierała umów cywilnoprawnych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Gmina ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług związanego z przedmiotowym projektem.

Zdaniem Wnioskodawcy Urząd w C. jako jednostka budżetowa nie prowadzi działalności gospodarczej, zaś czynnościami opodatkowanymi jest najem lokali użytkowych, dzierżawa gruntów na cele nierolnicze oraz sprzedaż gruntów. Czynności opodatkowane nie mają jednak związku z realizowanym projektem. Pomoc bezzwrotna, o którą ubiega się Gmina w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego finansowana jest z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej, który jest programem operacyjnym powołanym na podstawie ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju.

Wskazano, iż realizowana inwestycja nie będzie służyła czynnościom opodatkowanym. W uzupełnieniu wniosku oświadczono także, że za zadania realizowane nie będzie przysługiwał zwrot podatku na zasadach, o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Gmina uznała zatem, że nie będzie przysługiwało jej prawo do odliczenia, ani zwrotu podatku naliczonego od nabytych towarów i usług, związanych z realizowanym projektem.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie czternastu dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl