ITPP3/443-317/13/MD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 września 2013 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-317/13/MD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 czerwca 2013 r. (data wpływu 4 lipca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania określonych dostaw towarów odpowiednio za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz eksport towarów uprawniające do zastosowania stawki 0% - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 lipca 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania określonych dostaw towarów odpowiednio za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz eksport towarów uprawniające do zastosowania stawki 0%.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest producentem mebli i jest zarejestrowana jako podatnik VAT UE. Jednym z kontrahentów nabywających wyroby od Spółki jest firma niemiecka. Firma niemiecka nabywająca meble nie jest zarejestrowana na potrzeby VAT w Polsce, posiada NIP UE. Obecnie wyroby zamówione i wyprodukowane dla firmy niemieckiej są transportowane bezpośrednio ze Spółki, jako wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W celu zmniejszenia kosztów, usprawnienia i zapewnienia ciągłości dostaw, firma z Niemiec zamierza podpisać z inną polską firmą umowę na kompleksową obsługę logistyczną (m.in. załadunek, rozładunek, sprawdzanie ilości, przepakowywanie, prowadzenie ewidencji magazynowej, transport, itp.). Firma niemiecka będzie ponosić koszty transportu od magazynu producenta, jak i wszystkie inne koszty związane z obsługą logistyczną. W związku z powyższym w przyszłości wyroby zamówione i wyprodukowane dla firmy niemieckiej, byłyby najpierw przewożone do polskiej firmy (z którą firma z Niemiec będzie miała podpisaną umowę na kompleksową usługę logistyczną), a dopiero z tej firmy będą transportowane do krajów UE.

Spółka będzie wystawiać dokumenty Wz i faktury ze stawką 0% VAT zawsze dla firmy niemieckiej posiadającej "NIP UE DE", już w momencie odbioru towaru z magazynu Spółki. Firma zajmująca się logistyką będzie otrzymywać zamówienia z firmy niemieckiej i - w zależności od potrzeb - towar będzie sukcesywnie wywożony z magazynu do krajów UE. Może się zdarzyć, że część towaru zostanie wywieziona poza UE. Dokumenty przewozowe będą wystawiane dopiero w momencie wywozu towaru z firmy logistycznej. W dokumentach przewozowych, jako nadawca towaru, będzie widniała Spółka. Towary na dokumentach przewozowych będą odpowiednio oznaczone tak, aby można było powiązać je z towarami wskazanymi na wcześniej wystawionych dokumentach, tj. Wz i fakturach. Do jednego wystawionego wcześniej przez Spółkę dokumentu Wz i faktury może być kilka dokumentów przewozowych, w zależności od tego jak będzie wyjeżdżał towar z magazynu logistycznego. Będzie też rozpiętość czasowa od momentu opuszczenia przez towar magazynu Spółki do momentu opuszczenia magazynu logistycznego i wywiezienia do Niemiec lub innego kraju UE, bądź poza UE.

Przykładowo: Spółka wystawi w dniu 3 lipca 2013 r. fakturę na towar A, B, C, po 7 sztuk z każdego rodzaju, w dniu 5 lipca 2013 r. wystawi fakturę na towar A w ilości 5 sztuk oraz towar D i E po 4 sztuki. W dniu 10 lipca 2013 r. wyjedzie transport z towarem A w ilości 9 szt., B w ilości 2 szt. i z towarem D w ilości 3 szt., w dniu 5 sierpnia 2013 r. wyjeżdża towar A w ilości 2 szt. i E w ilości 4 sztuk.

Firma logistyczna będzie dostarczać Spółce kopie lub kserokopie dokumentów przewozowych potwierdzonych przez odbiorcę z UE. Jeśli towar opuści terytorium UE otrzyma odpowiedni dokument, w którym urząd celny potwierdzi wywóz tych towarów poza terytorium Unii Europejskiej.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1. Czy w przedstawionej sytuacji (wywóz towarów do Niemiec), po otrzymaniu dokumentów przewozowych potwierdzających odbiór towarów przez nabywcę, Spółka może uznać wysyłkę w stosunku do tych towarów, do których będzie posiadać potwierdzone dokumenty przewozowe, za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów ze stawką 0%.

2. Czy w przedstawionej sytuacji, wywóz towarów do innego kraju UE niż Niemcy, po otrzymaniu dokumentów przewozowych potwierdzających odbiór towarów w innym kraju UE, Spółka może uznać za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów ze stawką 0%.

3. Czy przy wysyłce towaru poza terytorium UE, po otrzymaniu dokumentu, w którym urząd celny określony w przepisach celnych potwierdzi wywóz tych towarów poza terytorium UE, Spółka może traktować wywóz jako eksport towarów ze stawką 0%.

Zdaniem Wnioskodawcy:

* ma prawo do uznania dostawy za WDT i stawki 0%. Zgodnie z art. 42 ustawy o VAT, jeżeli Spółka przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzyma dokumenty potwierdzające, że towary wywiezione z terytorium kraju dostarczono do nabywcy na terytorium Niemiec, będzie wykazywać w deklaracji VAT za ten okres WDT ze stawką 0%. Będzie też wykazywać w informacji podsumowującej.

* Jeżeli wywieziona zostanie część towarów i otrzyma dokumenty, to wykazuje WDT ze stawką 0% w stosunku do tej części. Jeżeli nie otrzyma dokumentów to nie wykazuje tej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3 za ten okres. Wykazuje tę dostawę w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za kolejny po następnym okresie rozliczeniowym okres rozliczeniowy ze stawką właściwą dla dostawy tego towaru na terytorium kraju, jeżeli przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za ten następny okres nie będzie posiadać odpowiednich dowodów przewozowych.

* Otrzymanie dowodów w późniejszym terminie, upoważnia Spółkę do wykazania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów ze stawką 0% jako WDT w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za okres rozliczeniowy, w którym dostawa została dokonana, i dokonania korekty deklaracji podatkowej oraz odpowiednio informacji podsumowującej, o której mowa w art. 100 ust. 1.

Jeżeli np. Spółka wystawi fakturę w styczniu na 100 szt. towaru i przed upływem terminu do złożenia deklaracji za styczeń otrzyma potwierdzenie wywozu 40 szt. towaru to wykazuje w deklaracji podatkowej i informacji podsumowującej jako WDT za styczeń. Jeżeli nie otrzyma dowodów przewozowych na pozostałą ilość przed terminem do złożenia deklaracji za miesiąc marzec, to wykazuje w deklaracji za marzec wartość 60 szt. ze stawką właściwą dla danego towaru na terytorium kraju.

* jeśli towar zostanie wywieziony do innego niż Niemcy kraju UE, to również wystąpi wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów i stawka 0%, pod warunkiem posiadania dokumentów przewozowych, z których będzie jednoznacznie wynikać, że towary zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone na terytorium innego państwa członkowskiego UE.

* jeżeli towar zostanie wywieziony poza terytorium Unii Europejskiej, to Spółka uważa, że jest to eksport towarów ze stawką 0%, jeżeli wywóz towarów będzie potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych i pod warunkiem, że Spółka przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzyma dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium UE.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą - opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów na terytorium kraju;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Przez terytorium kraju - zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy - rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a. Przez terytorium państwa członkowskiego rozumie się terytorium państwa wchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a (art. 2 pkt 4 ustawy). Natomiast przez terytorium państwa trzeciego, rozumie się terytorium państwa niewchodzącego w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a ust. 1 i 3 (art. 2 pkt 5 ustawy).

Przez towary, stosownie do treści art. 2 pkt 6 ustawy, rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W świetle art. 2 pkt 8 ustawy (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r.), przez eksport towarów rozumie się dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej przez:

a.

dostawcę lub na jego rzecz, lub

b.

nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę do celów wyposażenia lub zaopatrzenia statków rekreacyjnych oraz turystycznych statków powietrznych lub innych środków transportu służących do celów prywatnych.

* jeżeli wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej jest potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, należy rozumieć przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W świetle art. 13 ust. 1 ustawy, przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8.

Zgodnie z ust. 2 ww. artykułu, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest:

1.

podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

2.

osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, która jest zidentyfikowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

(...).

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowany jako podatnik VAT UE zgodnie z art. 97, z zastrzeżeniem ust. 7 (art. 13 ust. 6 ww. ustawy).

Dla uznania danej czynności za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów muszą wystąpić konieczne elementy. W przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej (opodatkowanej w Polsce), musi się ona odbywać z terytorium kraju (tzn. z Polski) i ma być dokonywana przez polskiego (tekst jedn.: zarejestrowanego w Polsce) podatnika.

Z definicji wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów nie wynika, aby wywóz towaru musiał być wykonany bezpośrednio (zaraz) po dostawie, lecz aby wywóz był dokonany w wykonaniu czynności podlegającej opodatkowaniu (dostawy). Fakt nabycia towaru przez kontrahenta zagranicznego i pozostawienie go (do momentu ostatecznego zadysponowania nim) w posiadaniu sprzedawcy albo spedytora, a w konsekwencji wywóz tegoż towaru po jakimś czasie od jego nabycia, nie oznacza, że wywóz ten nie następuje w wykonaniu dostawy tegoż towaru. Niewątpliwie bowiem wywóz taki jest bezpośrednią konsekwencją nabycia towaru w ramach dostawy, która to właśnie umożliwia nabywcy swobodne nim zadysponowanie. Przepis art. 13 ust. 1 ustawy nie określa ramowych granic, w jakim czasie od dokonania dostawy towar musi zostać wywieziony z terytorium Polski, aby wywóz ten uznać za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Podobnie jak w przypadku WDT, przy dostawie eksportowej nie można wykluczyć wystąpienia pewnego, bliżej nieokreślonego, odstępu czasowego, między wyzbyciem się przez sprzedawcę prawa do rozporządzania towarem jak właściciel, a jego wywozem poza terytorium UE.

W tym miejscu podkreślić należy, że podatek od towarów i usług jest daniną o charakterze terytorialnym. Opodatkowaniu nim w danym państwie podlegają tylko te czynności, które zostaną uznane - na tle przepisów o miejscu świadczenia - za wykonane w tym państwie. Zatem określenie miejsca świadczenia determinuje miejsce opodatkowania.

Regulacje prawne obowiązujące w tym zakresie zostały zwarte m.in. w rozdziale 1 działu V ustawy (Miejsce świadczenia przy dostawie towarów).

Na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy, miejscem dostawy towarów jest w przypadku:

1) towarów wysyłanych lub transportowanych przez dokonującego ich dostawy, ich nabywcę lub przez osobę trzecią - miejsce, w którym towary znajdują się w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu do nabywcy;

(...)

3) towarów niewysyłanych ani nietransportowanych - miejsce, w którym towary znajdują się w momencie dostawy;

(...).

W świetle art. 41 ust. 3 ustawy, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

W eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, stawka podatku wynosi 0% (art. 41 ust. 4 ustawy).

Stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem że podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej (art. 41 ust. 6 ustawy).

Jeżeli warunek, o którym mowa w ust. 6, nie został spełniony, podatnik nie wykazuje tej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za dany okres rozliczeniowy, lecz w okresie następnym, stosując stawkę podatku 0%, pod warunkiem otrzymania dokumentu wymienionego w ust. 6 przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za ten następny okres. W przypadku nieotrzymania tego dokumentu w terminie określonym w zdaniu poprzednim mają zastosowanie stawki właściwe dla dostawy tego towaru na terytorium kraju (art. 41 ust. 7 ustawy).

Otrzymanie przez podatnika dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej w terminie późniejszym niż określony w ust. 6 i 7 upoważnia podatnika do dokonania korekty podatku należnego w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym podatnik otrzymał ten dokument (art. 41 ust. 9 ustawy).

Przepisy ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. b, jeżeli podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym dokonał dostawy towarów, otrzymał dokument, o którym mowa w ust. 6, z którego wynika tożsamość towaru będącego przedmiotem dostawy i wywozu. Przepisy ust. 7 i 9 stosuje się odpowiednio (art. 41 ust. 11 ustawy).

Na podstawie art. 42 ust. 1 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0%, pod warunkiem że:

1.

podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej;

2.

podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju;

3.

podatnik składając deklarację podatkową, w której wykazuje tę dostawę towarów, jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE.

Zgodnie z ust. 12 ww. artykułu, jeżeli warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie został spełniony przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za:

(...)

2) okres miesięczny - podatnik nie wykazuje tej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za ten okres; podatnik wykazuje tę dostawę w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za kolejny po następnym okresie rozliczeniowym okres rozliczeniowy ze stawką właściwą dla dostawy danego towaru na terytorium kraju, jeżeli przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatnik za ten kolejny po następnym okresie rozliczeniowym okres rozliczeniowy nie posiada dowodów, o których mowa w ust. 1 pkt 2.

W przypadkach, o których mowa w ust. 12, otrzymanie dowodów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, upoważnia podatnika do wykazania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów ze stawką 0% w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za okres rozliczeniowy, w którym dostawa ta została dokonana, i dokonania korekty deklaracji podatkowej oraz odpowiednio informacji podsumowującej, o której mowa w art. 100 ust. 1 (art. 42 ust. 12a ustawy).

Na podstawie art. 99 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10 i art. 133.

W świetle natomiast art. 100 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, zarejestrowani jako podatnicy VAT UE, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym zbiorcze informacje o dokonanych:

1. wewnątrzwspólnotowych dostawach towarów w rozumieniu art. 13 ust. 1 i 3, do których ma zastosowanie art. 42 ust. 1, na rzecz podatników podatku od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej,

(...)

* zwane dalej "informacjami podsumowującymi".

Z treści złożonego wniosku wynika, że Spółka jest producentem mebli i jest zarejestrowana jako podatnik VAT UE. Jednym z kontrahentów nabywających wyroby od Spółki jest firma niemiecka, która posiada NIP UE. Firma z Niemiec zamierza podpisać z inną polską firmą umowę na kompleksową obsługę logistyczną. Firma niemiecka będzie ponosić koszty transportu od magazynu producenta, jak i wszystkie inne koszty związane z obsługą logistyczną. Spółka będzie wystawiać faktury ze stawką 0% VAT już w momencie odbioru towaru z Jej magazynu. Dokumenty przewozowe będą wystawiane dopiero w momencie wywozu towaru z firmy logistycznej. Firma ta będzie otrzymywać zamówienia z firmy niemieckiej i - w zależności od potrzeb - towar będzie sukcesywnie wywożony z magazynu do krajów UE. Może się zdarzyć, że część towaru zostanie wywieziona poza terytorium UE. Firma logistyczna będzie dostarczać Spółce kopie lub kserokopie dokumentów przewozowych potwierdzonych przez odbiorcę z UE. Jeśli towar opuści terytorium UE otrzyma odpowiedni dokument, w którym urząd celny potwierdzi wywóz tych towarów poza terytorium Unii Europejskiej.

Na tym tle Spółka powzięła wątpliwość dotyczącą uznania ww. czynności odpowiednio za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz eksport towarów uprawniające do zastosowania stawki 0%.

Mając na uwadze przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe oraz cytowane regulacje z zakresu podatku od towarów i usług stwierdzić należy, że wprowadzenie schematu wywozu wyrobów (mebli) Spółki - czy to na terytorium innego państwa członkowskiego, czy to na terytorium kraju trzeciego - po uprzednim ich czasowym magazynowaniu przez polską spółkę logistyczną działającą na zlecenie nabywcy tych wyrobów, nie jest przeszkodą, aby dostawy poprzedzające ten wywóz mogły być uznane odpowiednio za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów albo eksport z prawem do zastosowania stawki podatku w wysokości 0%.

Przy czym, jeżeli Spółka nie otrzyma wymaganych ustawą dokumentów (czy to w odniesieniu do całości, czy też części sprzedanej partii wyrobu) przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy w stosunku do konkretnej dostawy, będzie zobowiązana zastosować się do trybu uregulowanego:

* w odniesieniu do dostaw wewnątrzwspólnotowych - w art. 42 ust. 12 pkt 2 ustawy (w tym zakresie Spółka poparła swoje stanowisko poprawnym przykładem),

* w odniesieniu do eksportu towarów - w art. 42 ust. 7 i 9 ustawy.

Powyższe działania winny mieć odzwierciedlenie w deklaracji VAT-7 oraz w informacji podsumowującej.

Końcowo należy zastrzec, że pozostawienie gestii transportowej niemieckiemu kontrahentowi oraz fakt magazynowania (przez podmiot trzeci) towarów Spółki przed ich wywiezieniem na terytorium innego kraju Unii Europejskiej zobowiązuje do tego, aby Spółka dołożyła szczególnej staranności w zakresie udokumentowania tożsamości towarów wydanych polskiej spółce logistycznej, z tymi, które mają być przemieszczone na terytorium Niemiec.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl