ITPP3/443-242/08/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 grudnia 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-242/08/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko "M" przedstawione we wniosku z dnia 13 listopada 2008 r. (data wpływu 24 listopada 2008 r.) uzupełnionym i zmienionym pismem z dnia 12 grudnia 2008 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku z tytułu realizowanej przez Miasto inwestycji pod nazwą "Adaptacja budynku dawnego kina "O" na potrzeby stworzenia "M" oraz siedzibę "M" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 listopada 2008 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku z tytułu realizowanej przez Miasto inwestycji pod nazwą "Adaptacja budynku dawnego kina "O" na potrzeby stworzenia:"M" oraz siedzibę "M" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W dniu 27 marca 2008 r. "M" przejął do administrowania w ramach umowy użyczenia obiekt z przeznaczeniem na nową siedzibę "M". Miasto, właściciel obiektu, zrealizuje inwestycję pod nazwą "Adaptacja budynku dawnego kina "O" na potrzeby stworzenia "M" oraz siedzibę "M"". Realizując zadanie Miasto wystąpi o dofinansowanie zadania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego. Po realizacji zadania beneficjentem inwestycji bezpośrednio będzie Miasto jako wnioskodawca i inwestor, a pośrednio "M" jako użytkownik obiektu. Wszystkie faktury związane z realizacją inwestycji będą wystawione na Urząd Miasta, który dokona właściwych rozliczeń związanych z zakupem towarów i usług i rozliczeniem podatku VAT z tym związanym

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy "M" będzie miał możliwość odliczenia, odzyskania, podatku VAT w związku z opisaną inwestycją oraz czy podatek VAT będzie kosztem kwalifikowanym przy ocenie budżetu projektu.

Stanowisko Wnioskodawcy.

W ocenie Zainteresowanego, "M" jako beneficjent realizowanej przez Miasto inwestycji, będąc użytkownikiem obiektu nie uzyska prawa do odliczenia podatku VAT, ponieważ nie zapłaci tego podatku w zakresie realizowanego zadania i stąd VAT powinien być uznany za koszt kwalifikowany przy ocenie budżetu projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Ponadto wskazuje się, iż organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl