ITPP3/443-228/11/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 stycznia 2012 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-228/11/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 10 października 2011 r. (data wpływu 17 października 2011 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości obniżenia podatku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 października 2011 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie możliwości obniżenia podatku.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest podatnikiem podatku akcyzowego z tytułu sprzedaży wyprodukowanych we własnym zakładzie rafineryjnym wyrobów energetycznych. W okresie od 1 marca 2009 r. do 31 sierpnia 2010 r. w procesach produkcyjnych wyrobów energetycznych Spółka zużywała energię elektryczną. W związku z tym zużyciem Spółka poniosła ciężar ekonomiczny podatku akcyzowego zapłaconego od energii elektrycznej zużytej w procesach produkcyjnych. Spółka posiada możliwość określenia ilości energii elektrycznej zużytej bezpośrednio w procesach produkcyjnych ze względu na posiadane mierniki poboru, które dokonują pomiaru energii zużytej w rafinerii.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy na podstawie art. 21 ust. 8 z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (w brzmieniu obowiązującym w okresie od 1 marca 2009 r. do 31 sierpnia 2010 r.) Spółce przysługiwało prawo do obniżenia podatku akcyzowego należnego z tytułu sprzedaży (poza procedurą zawieszonego poboru akcyzy) wyrobów akcyzowych wyprodukowanych w zakładzie rafineryjnym (składzie podatkowym prowadzonym przez Spółkę), o podatek akcyzowy zapłacony od energii elektrycznej zużytej do wyprodukowania tych wyrobów akcyzowych.

Stanowisko Wnioskodawcy.

W ocenie Zainteresowanego, zgodnie z art. 21 ust. 8 z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 z późn. zm.), w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 sierpnia 2010 r., zwanej dalej ustawą, kwota akcyzy należna od danych wyrobów akcyzowych wyprodukowanych w składzie podatkowym lub poza składem podatkowym zgodnie z art. 47 ust. 1 pkt 1, może być obniżona o akcyzę zapłaconą od zużytych do ich wyprodukowania innych wyrobów akcyzowych. Biorąc pod uwagę treść przepisu art. 21 ust. 8 ustawy oraz fakt, że zgodnie z ustawową definicją wyrobów akcyzowych wyrobem akcyzowym jest również energia elektryczna, Spółka rozgranicza energię elektryczną, na zużytą bezpośrednio w procesie produkcji wyrobów akcyzowych oraz na energię elektryczną wykorzystywaną do funkcjonowania pozostałej części przedsiębiorstwa. Spółka posiada potwierdzenia zapłaty akcyzy zapłaconej od wyrobów akcyzowym, w tym od energii elektrycznej. Zdaniem Spółki, na podstawie art. 21 ust. 8 z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (w brzmieniu obowiązującym w okresie od 1 marca 2009 r. do 31 sierpnia 2010 r.) posiadała prawo do pomniejszania należnego podatku akcyzowego z tyt. sprzedaży wyrobów akcyzowych (paliw i olejów) o podatek akcyzowy zapłacony od energii elektrycznej zużytej do produkcji tychże wyrobów akcyzowych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy opisanego we wniosku stanu faktycznego i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa - art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl