ITPP3/443-201/08/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 8 października 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-201/08/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Powiatu przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2008 r. (data wpływu 16 września 2008 r.) uzupełnionym pismem z dnia 22 września 2008 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizowanym projektem o nazwie Kampania promocyjna "Święto Pstrąga"- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 września 2008 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizowanym projektem o nazwie Kampania promocyjna "Święto Pstrąga".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Powiat złożył wniosek do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z siedzibą w W. o dofinansowanie realizacji projektu w ramach 4.3 "Znajdowanie oraz promowanie nowych rynków zbytu na produkty rybce" w ramach SPO "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006" o nazwie Kampania promocyjna "Święto Pstrąga". Wniosek został rozpatrzony pozytywnie i w dniu 24 lipca 2008 r. została podpisana stosowna umowa. Przedmiotem umowy jest udzielenie pomocy finansowej przez Agencję w wysokości 64.660,00 zł, w tym publiczne środki krajowe 16.165,00 zł, publiczne środki wspólnotowe 48.495,00 zł, na realizację projektu Kampania promocyjna "Święto Pstrąga". Zadanie zostało wykonane w dniu 26 lipca 2008 r. w miejscowości R. i obejmowało zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie:

1.

przeprowadzenie panelu naukowo-dyskusyjnego

2.

przeprowadzenie konkursów

3.

przeprowadzenie pokazów i prelekcji kulinarnych

4.

przeprowadzenie akcji dyskusyjno-promocyjnej

5.

zorganizowanie infrastruktury kampanii.

Spółka będąca wykonawcą zadania wystawiła fakturę VAT. Impreza była skierowana do mieszkańców i turystów odwiedzających region. Wstęp na imprezę był bezpłatny. Projekt ten nie realizował żadnego przychodu. Przedmiotowe zadanie "Święto Pstrąga" Powiat zalicza do zadań własnych. Powiat jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Ponadto Powiat poinformował, iż nie będzie mu przysługiwał zwrot podatku na podstawie przepisów rozdziału 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Powiat ma prawo do odliczenia podatku wynikającego z faktury VAT dotyczącej realizacji wyżej opisanego zadania.

Stanowisko Wnioskodawcy.

W ocenie Zainteresowanego nie może on odzyskać podatku VAT na podstawie przepisu art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) gdyż zakup tej usługi nie miał związku ze sprzedażą opodatkowaną. Faktura VAT wystawiona przez Spółkę na kwotę 64.660,00 zł została zaliczona w koszty Powiatu i nie stanowi przedmiotu dalszej odsprzedaży. W przekonaniu Wnioskodawcy na podstawie art. 15 ust. 6 wymienionej ustawy nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Wszelkie inne czynności Powiatu na podstawie § 8 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 27 kwietnia 2004 r. (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.) korzystają ze zwolnienia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl