ITPP3/443-2/09/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 12 lutego 2009 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-2/09/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 stycznia 2009 r. (data wpływu 9 stycznia 2009 r.) uzupełnionym i zmienionym pismem z dnia 13 stycznia 2009 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia bądź zwrotu podatku z tytułu realizacji programu Rozwoju Obszarów Wiejskich pod nazwą "Modernizacja świetlic wiejskich w miejscowościach L., N., R." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 stycznia 2009 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia bądź zwrotu podatku z tytułu realizacji programu Rozwoju Obszarów Wiejskich pod nazwą "Modernizacja świetlic wiejskich w miejscowościach L., N., R.".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

"C" jest samorządową instytucją kultury gminy, posiada osobowość prawną. Prowadzi ona gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Centrum otrzymuje dotację oraz prowadzi działalność gospodarczą z której dochody przeznacza na realizację zadań statutowych i pokrycie kosztów działalności bieżącej. Do podstawowych zadań Centrum należy m.in. w zakresie kultury zaspokajanie potrzeb i aspiracji kulturalnych społeczeństwa gminy. W skład Centrum wchodzą m.in. świetlice wiejskie. Centrum ubiega się o środki z programu rozwoju obszarów wiejskich. Przedmiotem i tytułem wniosku byłaby "Modernizacja świetlic wiejskich w miejscowościach L., N., R.". Zakupione towary i usługi nie będą związane ze sprzedażą opodatkowaną i nie będą przynosiły dochodów. Działania powyższe nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Wnioskodawca wskazał przepis art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), jako przepis prawa podatkowego będący przedmiotem interpretacji indywidualnej. Ponadto zdaniem Centrum środki z których realizowany będzie projekt nie stanowią środków w rozumieniu przepisów rozdziału 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Centrum będzie przysługiwało prawo do odliczenia, bądź zwrotu podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z wymienionym projektem.

Stanowisko Wnioskodawcy.

W ocenie Zainteresowanego, Centrum nie będzie przysługiwało prawo odliczenia, bądź zwrotu podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z przedstawionym wyżej projektem.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl