ITPP3/443-133/08/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 2 czerwca 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-133/08/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 13 maja 2008 r. (data wpływu 14 maja 2008 r.) uzupełnione i zmienione pismem z dnia 19 maja 2008 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT z tytułu realizowanego projektu pod tytułem I Festyn Rybny "Rybkę na zdrowie" w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 maja 2008 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT z tytułu realizowanego projektu pod tytułem I Festyn Rybny "Rybkę na zdrowie" w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest beneficjentem środków pomocowych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004 - 2006", działanie 4.3 "Znajdowanie oraz promowanie nowych rynków zbytu na produkty rybne", w ramach programu będzie realizowała projekt pod tytułem "I Festyn Rybny "Rybkę na zdrowie". Dofinansowanie ze środków pomocowych wyniesie 100% kosztów kwalifikowanych projektu. W ramach realizacji projektu zostanie przeprowadzony nieodpłatny, dostępny dla wszystkich mieszkańców festyn, podczas którego promowane będzie spożycie ryb oraz tradycje rybackie i rybactwo śródlądowe. W trakcie festynu odbędzie się pokaz kulinarny potraw rybnych, warsztaty wędzenia, grillowania ryb, zawody wędkarskie, rozstrzygnięcie konkursu na najciekawsze przepisy potraw z ryb, zostanie zorganizowana wystawa "Rybactwo śródlądowe wczoraj i dziś". Do kosztów kwalifikowanych projektu Gmina zaliczyła naliczony podatek od towarów i usług z uwagi na to, że udział w festynie będzie nieodpłatny, powszechnie dostępny i nie będą podczas niego świadczone przez Gminę żadne usługi opodatkowane podatkiem od towarów i usług z tytułu prowadzonej działalności. Środki pomocowe UE w ramach Programu nie są środkami, o których mowa w rozdziale 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Gmina realizując wymieniony projekt jako podmiot prawa publicznego ma prawo uznać koszt poniesionego podatku od towarów i usług, jako koszt kwalifikowany.

Stanowisko Wnioskodawcy.

Zdaniem Wnioskodawcy, Gmina realizując opisany we wniosku projekt nie może w żaden sposób odzyskać poniesionego kosztu podatku od towarów i usług zgodnie z art. 86 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. W związku z powyższym koszt podatku od towarów i usług jest w ramach powyższego projektu jest dla Gminy kosztem kwalifikowanym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 ustawy - Ordynacja podatkowa).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl