ITPP3/443-126a/11/ZG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 26 lipca 2011 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP3/443-126a/11/ZG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 maja 2011 r. (data wpływu 23 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku produkcji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 maja 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku produkcji wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność hurtową oraz prowadzi jako rolnik działalność rolniczą w zakresie upraw borówki amerykańskiej. Wnioskodawca planuje, aby część zebranych owoców borówki przeznaczyć na produkcję i oferowanie do sprzedaży nalewek alkoholowych. Do produkcji nalewek zamierza wykorzystywać zakupiony w sklepie lub hurtowni alkohol etylowy z zapłaconą akcyzą i wyprodukowane przez siebie owoce. Rzeczywista objętościowa moc alkoholu wyprodukowanych przez Wnioskodawcę nalewek będzie wynosić 35-40%.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy wyżej opisana produkcja nalewek musi odbywać się w składzie podatkowym.

Zdaniem Wnioskodawcy, produkcja nalewek nie musi odbywać się w składzie podatkowym. Zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym produkcja wyrobów akcyzowych może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym, ale z wyłączeniem produkcji wyrobów akcyzowych, z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona akcyza. W opisanym zdarzeniu przyszłym do produkcji nalewek wykorzystywany będzie alkohol etylowy z zapłaconą akcyzą, stąd nie ma obowiązku produkowania nalewek w składzie podatkowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 93 ust. 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn. z 2011 r. Dz. U. Nr 108, poz. 626 z późn. zm.), produkcją alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie lub odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew.

Ponadto w myśl art. 47 ust. 1 pkt 1 ustawy produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym, z wyłączeniem produkcji wyrobów akcyzowych, z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona w wysokości równej lub wyższej od kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych, albo z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, pod warunkiem że wyprodukowany wyrób jest również wyrobem akcyzowym zwolnionym od akcyzy ze względu na przeznaczenie.

W opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca wskazał, iż planuje produkcję i oferowanie do sprzedaży nalewek alkoholowych. Do produkcji nalewek zamierza wykorzystywać zakupiony w sklepie lub hurtowni alkohol etylowy z zapłaconą akcyzą i własne owoce. Rzeczywista objętościowa moc alkoholu wyprodukowanych przez Zainteresowanego nalewek będzie wynosić 35-40%.

Zatem zgodzić się należy ze stanowiskiem Wnioskodawcy, iż opisana produkcja nalewek z użyciem alkoholu etylowego z zapłaconą akcyzą może odbywać się poza składem podatkowym, w związku czym uznano je za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, ul. Staromłyńska 10, 70-561 Szczecin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl