ITPP2/4512-384/16-4/AJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 25 lipca 2016 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/4512-384/16-4/AJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 31 maja 2016 r. (data wpływu 3 czerwca 2016 r.), uzupełnionym w dniu 8 lipca 2016 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania planowanej dostawy działki gruntu przeznaczonej pod zabudowę - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony w dni 8 lipca 2016 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania planowanej dostawy działki gruntu przeznaczonej pod zabudowę.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka w upadłości likwidacyjnej jest wieczystym użytkownikiem nieruchomości zapisanej w KW nr X. W skład nieruchomości wchodzą następujące działki: działka nr XX/10 (zabudowana budynkiem laboratorium z 1975 r., w planie zagospodarowania przestrzennego: tereny przemysłowe), działka nr XX/11 (zabudowana budynkiem administracyjno-biurowym z 1975 r. i budynkami garażowymi z 1980 r., w planie zagospodarowania przestrzennego: tereny przemysłowe), działka nr XX/4 (zabudowana budynkiem magazynu mączki z 1970 r., w planie zagospodarowania przestrzennego: tereny przemysłowe), działka nr XX/13 (niezabudowana, w planie zagospodarowania przestrzennego: tereny przemysłowe).

Zgodnie z obowiązującym dla ww. działek miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego fragmentu Gminy N., dzielnicy przemysłowej w P., zatwierdzonego uchwałą Rady Miejskiej w N z dnia 9 czerwca 2005 r., ww. działki są zapisane w jednostce P-9 - podstawowe przeznaczenie tereny przemysłowe. Funkcje dopuszczone: lokalizacja składów, magazynów, hurtowni, centrów logistycznych, funkcji usługowych (z wyłączeniem obiektów usług publicznych).

Spółka nabyła nieruchomości w 2006 r., zgodnie z umową o przeniesienie własności przedsiębiorstwa oraz ustanowienia hipotek. Powyższe nieruchomości służyły działalności gospodarczej Spółki. W ramach postępowania upadłościowego obejmującego likwidację majątku Spółki syndyk zamierza sprzedać ww. działki w ramach przetargu.

Budynki wymienione we wniosku, tj. budynek laboratorium, budynek administracyjno-biurowy, garaże, budynek magazynu maczki, są przedmiotem dzierżawy, tak jak całe przedsiębiorstwo upadłego. Umowa dzierżawy została podpisana przez syndyka w dniu 31 października 2014 r., umowa ta obowiązuje do chwili obecnej. Spółka ponosiła wydatki na ulepszenie budynków, tj.:

* w 2009 r. - 27.000 zł,

* w 2010 r. - 27.000 zł,

* w 2011 r. - 27442,63 zł,

* w 2012 r. - 29.865,26 zł

Wartość początkowa budynków wynosiła na dzień 1 grudnia 1992 r. - 479.400 zł, a więc wydatki stanowiły 30% wartości początkowej budynku. Z tytułu poniesionych nakładów Spółce przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy sprzedaż niezabudowanej działki nr XX/13, stanowiącej tereny przemysłowe zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, będzie opodatkowana podatkiem od towarów i usług?

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż niezabudowanej działki nr XX/13, stanowiącej tereny przemysłowe zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, będzie opodatkowana podatkiem od towarów i usług. Działka nr XX/13 stanowi grunt położony na terenie przeznaczonym pod zabudowę w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy, a więc dostawa nie może korzystać ze zwolnienia na mocy art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź skarbowej został (zostanie) określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Końcowo informuje się, że w zakresie zwolnienia od podatku planowanej dostawy terenów zabudowanych zostało wydane postanowienie nr ITPP2/4512-384/16-5/AJ.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - (Dz. U. z 2016 r. poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl