ITPP2/443-903a/08/AW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 17 grudnia 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-903a/08/AW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 października 2008 r. (data wpływu 10 października 2008 r.), uzupełnionego pismem z dnia 10 grudnia 2008 r. (data wpływu 12 grudnia 2008 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu realizacji projektu "Szkolenia z zaawansowanych technik endoskopowych", niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 października 2008 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 10 grudnia 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu realizacji projektu "Szkolenia z zaawansowanych technik endoskopowych", niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Uniwersytet, jako beneficjent środków unijnych uzyskanych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na lata 2004-2006, zrealizował projekt "Szkolenia z zaawansowanych technik endoskopowych". Celem projektu było podnoszenie i dostosowanie do regionalnego rynku pracy kwalifikacji zawodowych osób pracujących poprzez kursy specjalistyczne. Zorganizowane zostały 1 i 2-dniowe szkolenia z zakresu teorii i praktycznego wykonywania zaawansowanych zabiegów endoskopowych w obrębie przewodu pokarmowego. Nabyte umiejętności zostały sprawdzone, a uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone certyfikatem. Szkolenie zostało w całości sfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa. Uczestnicy nie ponosili żadnych kosztów związanych z udziałem w szkoleniu, a Uniwersytet Medyczny nie uzyskał żadnych przychodów w związku z prowadzeniem szkolenia. Czynności wykonywane w ramach przedmiotowego projektu mieszczą się w grupowaniu statystycznym PKWiU 85.42.20 - "Usługi w zakresie pozostałych form kształcenia".

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Uniwersytet, w związku ze zrealizowaniem opisanego wyżej projektu, ma możliwość odliczenia w całości lub części podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, przedstawionym w piśmie z dnia 10 grudnia 2008 r., biorąc pod uwagę zapisy zawarte w przepisach art. 86 ust. 1 oraz art. 43 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, jak również w załączniku nr 4 do tej ustawy, nie ma podstaw do odliczenia podatku naliczonego od towarów i usług, zakupionych w związku z realizacją opisanego projektu, ponieważ nie będą one wykorzystywane do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zdarzenia.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl