ITPP2/443-802/14/EB - Prawo spółki do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia w ramach funduszy Unii Europejskiej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 5 sierpnia 2014 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-802/14/EB Prawo spółki do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedsięwzięcia w ramach funduszy Unii Europejskiej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 16 czerwca 2014 r. (data wpływu 18 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu pn. W... - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu pn. W.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W terminie 1 kwietnia 2010 r. - 15 lipca 2011 r. Spółka zrealizowała projekt pn. W.... Przedmiotem projektu była rozbudowa zakładu opieki zdrowotnej oraz wyposażenie gabinetów w nowy sprzęt. Projekt był realizowany w dwóch etapach:

* I etap - rozbudowa zakładu, zwiększenie jego powierzchni o 140 m2,

* II etap - wyposażenie gabinetów w sprzęt medyczny: aparat do urodynamiki, USG 3D/4D, kolposkop oraz aparat do krioterapii.

Sprzęt oraz wybudowany budynek nie będzie przedmiotem najmu ani dzierżawy, nie będzie zysku ze sprzedaży opodatkowanej. Usługi te wcześniej nie były oferowane przez Spółkę, są nowymi usługami wprowadzanymi na lokalny rynek. Projekt był realizowany w ramach Osi Priorytetowej "Przedsiębiorczość" RPO, której głównym celem jest wzrost potencjału gospodarczego i konkurencyjności przedsiębiorstw W. i M. Projekt dotyczył wprowadzenia nowych usług oraz utworzenia nowych miejsc pracy poprzez rozbudowę oraz wyposażenie gabinetów w nowy sprzęt. Został zatrudniony także nowy pracownik. Podstawowym i ogólnie określonym rezultatem realizacji projektu będzie utworzenie jednego miejsca pracy. Z punktu widzenia Beneficjenta dodatkowym rezultatem będzie stworzenie 4 nowych usług medycznych oferowanych przez przedsiębiorcę, tj. badania urodynamicznego, wideokolposkopem, USG 3D/4D oraz krioterapii. Zakupy dokonywane w ramach projektu są opodatkowane podatkiem od towarów i usług. Firma nie jest podatnikiem VAT czynnym i nie odlicza podatku naliczonego od zakupów. Na wartość dotacji realizowanego projektu unijnego składa się podatek naliczony, który jest kosztem kwalifikowanym.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy podatek naliczony przy zakupach dokonywanych w ramach realizacji projektu unijnego będzie podlegał odliczeniu.

Zdaniem Wnioskodawcy, nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług, w związku z tym nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego od zakupów dotyczących zrealizowanego projektu. Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. W nawiązaniu do ww. artykułu, Spółka nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego, bowiem wykonuje wyłącznie czynności zwolnione od podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi #61485; Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach #61485; art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl