ITPP2/443-767/08/AD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 listopada 2008 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-767/08/AD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 sierpnia 2008 r. (data wpływu 1 września 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku naliczonego z tytułu realizacji programu pod nazwą " Edukacja - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych" niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 września 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku naliczonego z tytułu realizacji programu pod nazwą "Edukacja - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych" niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest jednostką budżetową utrzymującą się wyłącznie z dotacji państwa, która składa się z następujących form organizacyjnych: Przedszkola, Szkoły, Gimnazjum, Szkoły, internatu i świetlicy. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług z tytułu najmu lokali. W celu realizacji zadań statutowych na podstawie umowy dotyczącej dofinansowania projektów w ramach programu o nazwie "Edukacja - program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych" Wnioskodawca otrzymał dofinansowanie ze środków PFRON na zakup: pomocy dydaktycznych wraz z wyposażeniem pracowni, doposażenia internatu, pojazdu do przewozu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Powyższe towary zostały zakupione dla realizacji celów i zadań określonych w statucie Ośrodka, nie służą celom zarobkowym i nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy przy zakupie towarów i usług w ramach realizacji umowy z PFRON Ośrodek został wyłączony z możliwości odliczenia podatku naliczonego.

Zdaniem Wnioskodawcy, wskazującego w poz. 45 złożonego wniosku na art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, iż nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego od ww. nabycia towarów. Podstawową zasadą dla realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego jest związek tego podatku z czynnościami opodatkowanymi, tj. odpłatną dostawą towarów i odpłatnym świadczeniem usług na terytorium kraju, eksportem towarów, importem towarów, wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju i wewnątrzwspólnotową dostawa towarów.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, A. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl