ITPP2/443-759/10/AJ - Prawo parafii do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z wykonywaniem prac konserwatorskich oraz robót instalacyjnych w zabytkowym kościele.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 17 września 2010 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-759/10/AJ Prawo parafii do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z wykonywaniem prac konserwatorskich oraz robót instalacyjnych w zabytkowym kościele.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 lipca 2010 r. (data wpływu 26 lipca 2010 r.), uzupełnionym dnia 30 sierpnia 2010 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. "Rewitalizacja zabytkowej tkanki urbanistycznej" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 lipca 2010 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 30 sierpnia 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. "Rewitalizacja zabytkowej tkanki urbanistycznej".

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W dniu 31 grudnia 2009 r. Parafia podpisała z Urzędem Marszałkowskim umowę o dofinansowanie zadania pn. "Rewitalizacja zabytkowej tkanki urbanistycznej" w ramach Osi Priorytetowej 4 - "Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast", które polega na:

* pracach konserwatorskich zabytkowych witraży i drzwi kościoła,

* wykonaniu robót konserwatorskich elewacji zewnętrznej kościoła,

* wykonaniu robót instalacyjnych pomp ciepła i budowlanych związanych z ogrzewaniem kościoła,

* wykonaniu instalacji odwadniającej.

Powyższe zadanie realizowane jest od sierpnia 2009 r. (dokumentacja techniczna, studium wykonalności), a jego zakończenie planowane jest na sierpień 2012 r. W dniu 15 lipca 2010 r. został złożony wniosek o płatność pośrednią za wykonaną i opłaconą przez Parafię dokumentację. We wniosku o płatność ujęto jako wydatek kwalifikowany wartość brutto opłaconych faktur, ponieważ Parafii nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego (art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług).

Parafia nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i nie wykonuje obecnie, ani nie będzie wykonywała w przyszłości, czynności opodatkowanych tym podatkiem. Efekty jakie uzyska w wyniku realizacji zadania nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (art. 88 ust. 4 ustawy).

W związku z powyższym, w uzupełnieniu wniosku, zadano następujące pytanie:

Czy podatek naliczony w fakturach wykonawców zadania może być przez Parafię w jakikolwiek sposób odzyskany.

Zdaniem Wnioskodawcy, wyrażonym w uzupełnieniu wniosku, podatek od towarów i usług nie może być odzyskany, ponieważ realizacja zadania nie ma związku ze sprzedażą opodatkowaną, a środki finansowe uzyskane na jego realizację nie są środkami bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Jednocześnie wskazać należy, iż tut. organ nie rozstrzygał kwestii możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych, bowiem kwestię tę rozstrzygają przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl