ITPP2/443-739/12/AD - VAT w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 25 września 2012 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-739/12/AD VAT w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 czerwca 2012 r. (data wpływu 22 czerwca 2012 r.), uzupełnionym w dniu 11 września 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 11 września 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży nieruchomości.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W dniu 11 kwietnia 2012 r., działając w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, nabył Pan wraz z żoną udział 1/3 we współwłasności nieruchomości. Nieruchomość została nabyta z zamiarem jej dalszej odsprzedaży. Uwidoczniona jest w księdze wieczystej jako działki nr...,... i... o łącznej powierzchni 0,806 ha. Stosownie do zapisów umowy sprzedaży, zabudowana jest budynkiem mieszkalnym murowanym z cegły, wybudowanym w latach dwudziestych dwudziestego wieku oraz budynkiem gospodarczym wybudowanym w latach trzydziestych dwudziestego wieku.

Budynki powyższe usytuowane są na działce oznaczonej nr.... W ewidencji gruntów działka nr... oznaczona jest jako zurbanizowane tereny niezabudowane Bp, działka nr... jako tereny mieszkaniowe B, łąki orne i grunty orne, a działka nr 18, jako łąki trwałe i grunty orne.

Z zaświadczenia wydanego z upoważnienia Prezydenta Miasta wynika, że zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla drogi głównej - trasy średnicowej oraz części terenów przyległych: część działek nr...i... znajduje się w granicach jednostki planistycznej, dla której ustalono przeznaczenie podstawowe: "tereny usług rzemieślniczych z zielenią" oraz przeznaczenie dopuszczalne: "obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej", część działki... znajduje się w granicach jednostki planistycznej, dla której ustalono przeznaczenie podstawowe: droga główna - trasa średnicowa oraz przeznaczenie dopuszczalne: obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej. Pozostałe części tych działek nie są objęte miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Stosownie do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, obowiązującego do dnia 31 grudnia 2003 r., pozostała część działki... znajdowała się w granicach obszaru: Baza Transportowa - adaptacja z możliwością rozbudowy, a pozostałe części działek znajdowały się w granicach obszaru jw. oraz w granicach obszaru, dla którego ustalenia brzmiały - Ogrody działkowe, wypoczynkowe - adaptacja, obowiązuje zakaz zabudowy niezgodnej z przeznaczeniem terenu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w świetle art. 43 ustawy o podatku od towarów i usług sprzedaż ww. nieruchomości jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy, opodatkowanie przedmiotowej nieruchomości uzależnione jest od statusu faktyczno-prawnego poszczególnych działek wchodzących w jej skład i do każdej, także w przypadku gdy sprzedaży podlegać będzie cała, składająca się z 3 działek nieruchomość, należy zastosować odrębny rygor opodatkowania.

Stwierdził Pan, że stosownie do treści " art. 43 ust. 9 i 10 " ustawy o podatku od towarów i usług, zwolnieniu podlega między innymi:

9)

dostawa terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.

10)

dostawa budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem, gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

10a) dostawa budynków, budowli lub ich części nieobjęta zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów

Podniósł, iż konstatując okoliczności faktyczno-prawne opisane w stanie faktycznym ustalić należy, że sprzedaż działki nr... wchodzącej w skład ww. nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym murowanym z cegły, wybudowanym w latach dwudziestych dwudziestego wieku oraz budynkiem gospodarczym wybudowanym w latach trzydziestych dwudziestego wieku, dokonywana będzie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a, bowiem dokonywana będzie (zgodnie z definicją) w ramach pierwszego zasiedlenia (przed nabyciem nigdy nie doszło do wydania budynku w ramach czynności podlegających opodatkowaniu), a w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Nie przewiduje Pan ponoszenia wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miałby prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli poniesie takie wydatki, to będą one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Działki nr... i... znajdujące się w granicach jednostki planistycznej, dla której ustalono przeznaczenie podstawowe: "tereny usług rzemieślniczych z zielenią" oraz przeznaczenie dopuszczalne: "obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej" stanowią tereny przeznaczone pod zabudowę, a zatem, a contrario przepisu art. 43 ust. 1 pkt 9, podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W ocenie Pana, bez znaczenia dla ustalenia w odniesieniu do ww. działek, czy ich sprzedaż podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jest okoliczność, że część tych działek nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Stosownie do dyspozycji art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez towary, stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy, rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do treści art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, przewidują dla niektórych towarów i usług stawki obniżone lub zwolnienie od podatku.

I tak, zgodnie z zapisem art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.

Z powołanych regulacji wynika, że opodatkowaniu podlegają dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku gruntów niezabudowanych opodatkowane są tylko te, które stanowią tereny budowlane lub przeznaczone pod zabudowę.

Należy zauważyć, że ustawa o podatku od towarów i usług w art. 43 ust. 1 pkt 9 posługuje się kryterium przeznaczenia terenu, jednak w przepisach podatkowych brak jest definicji gruntu przeznaczonego pod zabudowę. Wobec powyższego, w celu określenia, czy dany grunt jest przeznaczony pod zabudowę, należy się odwołać do przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.), regulującej zasady kształtowania polityki przestrzennej przez jednostki samorządu terytorialnego i organy administracji rządowej.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 tej ustawy, ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Ustęp 2 powołanego artykułu stanowi, że w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu, przy czym:

1.

lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,

2.

sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy.

Zgodnie z art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 z późn. zm.), ilekroć w ustawie jest mowa o ewidencji gruntów i budynków (katastrze nieruchomości) - rozumie się przez to jednolity dla kraju, systematycznie aktualizowany zbiór informacji o gruntach, budynkach i lokalach, ich właścicielach oraz o innych osobach fizycznych lub prawnych władających tymi gruntami, budynkami i lokalami.

Stosownie do art. 20 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, ewidencja gruntów i budynków obejmuje informacje dotyczące gruntów - ich położenia, granic, powierzchni, rodzajów użytków gruntowych oraz ich klas gleboznawczych, oznaczenia ksiąg wieczystych lub zbiorów dokumentów, jeżeli zostały założone dla nieruchomości, w skład której wchodzą grunty.

W myśl art. 21 ust. 1 tej ustawy, podstawę planowania gospodarczego, planowania przestrzennego, wymiaru podatków i świadczeń, oznaczania nieruchomości w księgach wieczystych, statystyki publicznej, gospodarki nieruchomościami oraz ewidencji gospodarstw rolnych stanowią dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków.

Z treści § 68 ust. 1 rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38, poz. 454 z późn. zm.) wynika, że użytki rolne dzielą się na:

1.

grunty orne, oznaczone symbolem - R,

2.

sady, oznaczone symbolem złożonym z litery "S" oraz symbolu odpowiedniego użytku gruntowego, stanowiącego część składową oznaczenia klasy gleboznawczej gruntu, na którym założony został sad, np. S-R, S-Ł, S-Ps,

3.

łąki trwałe, oznaczone symbolem - Ł,

4.

pastwiska trwałe, oznaczone symbolem - Ps,

5.

grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem złożonym z litery "B" oraz symbolu odpowiedniego użytku gruntowego, stanowiącego część składową oznaczenia klasy gleboznawczej gruntu, na którym wzniesione zostały budynki, np. B-R, B-Ł, B-Ps,

6.

grunty pod stawami, oznaczone symbolem - Wsr,

7.

rowy, oznaczone symbolem - W.

Z ust. 3 powołanego rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. wynika, że grunty zabudowane i zurbanizowane dzielą się na:

1.

tereny mieszkaniowe, oznaczone symbolem - B,

2.

tereny przemysłowe, oznaczone symbolem - Ba,

3.

inne tereny zabudowane, oznaczone symbolem - Bi,

4.

zurbanizowane tereny niezabudowane, oznaczone symbolem - Bp,

5.

tereny rekreacyjno-wypoczynkowe, oznaczone symbolem - Bz,

6.

użytki kopalne, oznaczone symbolem - K,

7.

tereny komunikacyjne, w tym:

a.

drogi, oznaczone symbolem - dr,

b.

tereny kolejowe, oznaczone symbolem - Tk,

c.

inne tereny komunikacyjne, oznaczone symbolem - Ti.

W dniu 17 stycznia 2011 r. Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie wydał wyrok w składzie siedmiu sędziów (sygn. akt I FPS 8/10), w którym orzekł m.in., że "w świetle art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), przy zastosowaniu art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2000 r. Nr 100, poz. 1086), w sytuacji braku planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, dla klasyfikacji terenu niezabudowanego wiążące są zapisy ewidencji gruntów i budynków, a nie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy."

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Definicję pierwszego zasiedlenia zawiera art. 2 pkt 14 ustawy, zgodnie z którym, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Żeby można było mówić o pierwszym zasiedleniu, musi dojść do oddania budynków (budowli) do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu. Jeżeli zatem podatnik wybuduje obiekt, lub go zmodernizuje, przy czym nakłady na ulepszenie przekroczą 30% jego wartości początkowej, a następnie obiekt ten (lub ulepszenie) zostanie oddany do użytkowania (wprowadzony przez podatnika do ewidencji środków trwałych), nie oznacza to, że został on zasiedlony. Oddanie do użytkowania nie nastąpiło bowiem w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu. Pierwsze zasiedlenie będzie miało natomiast miejsce wówczas, gdy wybudowany lub zmodernizowany obiekt zostanie sprzedany lub np. oddany w dzierżawę, najem. Zarówno sprzedaż, jak i dzierżawa, czy najem są bowiem czynnościami podlegającymi opodatkowaniu.

Na mocy art. 43 ust. 10 ustawy, podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:

1.

są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;

2.

złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.

Z treści ust. 11 ww. artykułu wynika, że oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 pkt 2, musi również zawierać:

1.

imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;

2.

planowaną datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;

3.

adres budynku, budowli lub ich części.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a tej ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b, nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat (art. 43 ust. 7a ustawy).

Zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

Z treści wniosku wynika, że w dniu 11 kwietnia 2012 r., działając w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, nabył Pan wraz z żoną udział 1/3 we współwłasności nieruchomości, która została nabyta z zamiarem jej dalszej odsprzedaży. Nieruchomość uwidoczniona jest w księdze wieczystej jako działki nr...,... i... o łącznej powierzchni 0,806 ha. Zabudowana jest 2 budynkami (mieszkalnym i gospodarczym), które usytuowane są na działce oznaczonej nr.... W ewidencji gruntów działka nr... oznaczona jest jako zurbanizowane tereny niezabudowane Bp, działka nr... jako tereny mieszkaniowe B, łąki orne i grunty orne, a działka nr 18, jako łąki trwałe i grunty orne. Z zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla drogi głównej - trasy średnicowej oraz części terenów przyległych wynika, że część działek nr... i... znajduje się w granicach jednostki planistycznej, dla której ustalono przeznaczenie podstawowe: tereny usług rzemieślniczych z zielenią oraz przeznaczenie dopuszczalne: obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej, a część działki nr... znajduje się w granicach jednostki planistycznej, dla której ustalono przeznaczenie podstawowe: droga główna - trasa średnicowa oraz przeznaczenie dopuszczalne: obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej. Pozostałe części tych działek nie są objęte miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Sprzedaż działki nr... dokonywana będzie w ramach pierwszego zasiedlenia (przed nabyciem nigdy nie doszło do wydania budynku w ramach czynności podlegających opodatkowaniu), a w stosunku do obiektów znajdujących się na niej nie przysługiwało Panu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Nie przewiduje Pan ponoszenia wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miałby prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli poniesie takie wydatki, to będą one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów. Sprzedaż działek nr... i... stanowiących tereny przeznaczone pod zabudowę nastąpi na podstawie przepisu art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz powołane regulacje prawne stwierdzić należy, że dostawa budynków znajdujących się na działce nr nie będzie podlegała zwolnieniu od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, ponieważ - jak Pan wskazał - będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy. Dostawa ta będzie natomiast korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, ponieważ w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało Panu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o ile - jak Pan przewiduje - nie poniesie wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miałby prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o wartości przewyższającej 30% wartości początkowej tych obiektów. Wobec powyższego, przy uwzględnieniu treści art. 29 ust. 5 ustawy, zbycie gruntu, na którym są one posadowione również będzie korzystać ze zwolnienia od podatku. Z kolei dostawa gruntu niezabudowanego (działki nr...) - jak słusznie Pan stwierdził - będzie podlegać opodatkowaniu 23% stawką podatku, zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy, ponieważ jego część, zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego dla drogi głównej - trasy średnicowej, znajduje się w granicach jednostki planistycznej, dla której ustalono przeznaczenie podstawowe: tereny usług rzemieślniczych z zielenią oraz przeznaczenie dopuszczalne: obiekty i urządzenia infrastruktury technicznej, a zgodnie z ewidencją gruntów, jako całość, oznaczona jest jako zurbanizowane tereny niezabudowane Bp. Natomiast dostawa działki nr..., w części w jakiej zgodnie z ww. planem przeznaczona jest pod zabudowę, podlegać będzie opodatkowaniu 23% stawką podatku, a w części, w jakiej nie jest objęta tym planem, będzie podlegać zwolnieniu od podatku, od którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, gdyż w ewidencji gruntów działka ta oznaczona jest jako łąki trwałe i grunty orne.

Tym samym oceniając całościowo Pana stanowisko należało uznać je za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl