ITPP2/443-66/09/EŁ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 kwietnia 2009 r. Izba Skarbowa w Bydgoszczy ITPP2/443-66/09/EŁ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 stycznia 2009 r. (data wpływu 30 stycznia 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 kwietnia 2009 r. (data wpływu 10 kwietnia 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego z tytułu rozbudowy infrastruktury kulturalnej, polegającej na budowie filii w miejscowości J., remoncie filii w miejscowości C., oraz budowie sceny widowiskowej w miejscowości P. - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 stycznia 2009 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 8 kwietnia 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego z tytułu rozbudowy infrastruktury kulturalnej, polegającej na budowie filii w miejscowości J., remoncie filii w miejscowości C., oraz budowie sceny widowiskowej w miejscowości P.

W przedmiotowym wniosku, oraz piśmie stanowiącym jego uzupełnienie, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Biblioteka planuje uzyskanie dofinansowania projektu "Rozbudowa infrastruktury kulturalnej - budowa filii Instytucji w miejscowości J., - remont filii Instytucji w miejscowości C., - budowa sceny widowiskowej w miejscowości P." w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013, oś 3, działania "Odnowa i rozwój wsi". Przy realizacji ww. projektu Biblioteka poniesie koszty zakupu towarów i usług. Ponadto wskazano, iż Biblioteka jest płatnikiem podatku od towarów i usług. Realizacja ww. projektu należy do zadań statutowych Instytucji. Realizacja przedmiotowych inwestycji w ww. miejscowościach nie jest związana z czynnościami opodatkowanymi. Podatek naliczony dotyczący zakupów dokonywanych w ramach realizacji projektu finansowanego ze środków PROW nie może zostać odzyskany na podstawie przepisów rozdziału 10 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. W piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku sprecyzowano, iż po zakończeniu prac wykonanych w ramach projektu, za korzystanie z bibliotek oraz sceny nie będą pobierane od mieszkańców opłaty. Wskazano także, iż wykonana w ramach projektu scena widowiskowa nie będzie wynajmowana, dzierżawiona, a korzystanie z niej będzie bezpłatne, w związku z tym nie będzie uzyskiwała żadnych dochodów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Biblioteka może odzyskać podatek od towarów i usług, który dotyczy realizacji ww. projektu.

Zdaniem Wnioskodawcy, powołującego w polu 45 złożonego wniosku art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), nie może odzyskać podatku od towarów i usług poniesionego przy realizacji inwestycji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu datowania interpretacji.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl